Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av McQueen
#1361024
Alltså kränga av gamla däck (vanliga 16-tums) och montera nya. 400 kr per däck blev min pappa erbjuden. Lät väldigt dyrt, tyckte jag som betalade 500 kr för alla fyra senast det begav sig. Vad betalar ni?
av rd350
#1361028
Kommer man med "egna" däck o vill ha dom monterade då är detnog ett normalt pris. Köper du däcken av verkstaden brukar man räkna in monteringen i priset som då blir nått helt annat.
#1361036
när jag bytte en gång på mina 17", fick jag betala 200kr/däck. När jag gick upp till 19" fick jag betala mellan 250-300k/däck men gissar att det skiljer vart man bor i landet.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1361037
De vill ju sälja däck själva så kommer man med egna däck för omläggning så kostar det :x
150:-/ per hjul gav jag hos en samarbetspartner till däckonline.
En liten skitverkstad i utkanten av stan kostade det bara 50:- per hjul för plåtfälgar. 100:-st för alu :-D
#1361039
Tyvärr är ju priserna hos de som säljer däcken monterade och klara ändå fantasipriser jämfört med nätet + betala för montering. Eller åtminstone var det så när jag kollade senast jag skulle ha nya däck. Hade ju varit väldigt mycket smidigare att ta allt på samma ställe.

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]