Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1359778
Macken är kanonbra för småskit som man kan behöva "paniklaga" mitt i en resa. T ex slangklämmor(och är det en kylarslang som lossnade behöver man även glykol och vatten, osv), fylla på olja pga. ett litet läckage osv.

Klart man väljer andra ställen att handla ifrån om det är ett planerat arbete, men alla arbeten är inte planerade, och då är det bra att ha macken med det nödvändigaste att vända sig till.
Användarvisningsbild
av Funk
#1359805
Nu för tiden är alla kedjor lika bra/dåliga beroende på hur man ser det.. bildelar finns knappt någonstans. Å' andra sidan har jag inte behövt panikköpa något på 20 år så för mig funkar det.
För mig är bonusprogrammen inte mycket värda, förutom CirkleK:s kaffe program , så det används då och då , annars är det Tanka som gäller då dom ligger bäst till för mig i vardagen.

/Thomas
av Rådlös
#1359834
Funk nämner Circle K och Tanka (Volvokortet). Och med snigelposten i dag fick jag utdrag från just dessa, jag har deras kort. Dom båda ger faktiskt ränta på sparade medel! Inga fantasisummor men några ören blir det.
Och om man har försäkrat i Volvia kan man lätt få hela summan uppdelad på varje månad om man t.ex tycker att det är en betungande post. Gäller även verkstadsräkningar och rena inköp. Jag brukar göra så att jag jämnar av uppåt till närmaste hundratal. På så sätt blir det lite sparande med ränta. Blygsam ränta, men bättre än noll!
Så till TS: Bry dig inte om vem som säljer varm korv eller inte. Och behöver du reservdelar till bilen så köper du bara på en bensinstation om det är akut. Välj i stället det tankbolag som är bäst för din ekonomi.
Användarvisningsbild
av vetten
#1359841
Bensinen är väl i princip samma på alla olika mackar idag det kan heta lite olika som cidkelk och deras extra mils men tror inte det är någon annan soppa om du tankar på ingo då det är samma bolag att jag oftast tankar på cirkelk för några ören dyrare än ingo ( jag har ingokort) beror mest på att jag oftast passerar en cirkelkmack varje dag och det är längre till ingo och samma kort gäller ju, till ok blir det också längre så dom ören man kanske känar på soppapriset tar jag igen på avståndet, det blir ju inte så många cl mer bara för att soppan är 8 öre billigare några km längre bort.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1359922
para skrev: mån 20 jan 2020, 21:39 Cirkel K tycker jag man kan gynna lite extra, dom har börjat bygga upp ett nätverk med snabbladdare nu.

https://m.circlek.se/cs/Satellite/SE1/s ... itepfx=SE1
Jag ser det mest som att de gynnar mig med 1 % bonus. Det blir ju ett gäng hundralappar på ett år när kortet används till lite allt möjligt.

Men om någon har tips på ett signifikant mycket bättre kreditkort generellt så..
av HenrikSodre
#1360714
SBergdahl skrev: mån 20 jan 2020, 21:49
para skrev: mån 20 jan 2020, 21:39 Cirkel K tycker jag man kan gynna lite extra, dom har börjat bygga upp ett nätverk med snabbladdare nu.

https://m.circlek.se/cs/Satellite/SE1/s ... itepfx=SE1
Jag ser det mest som att de gynnar mig med 1 % bonus. Det blir ju ett gäng hundralappar på ett år när kortet används till lite allt möjligt.

Men om någon har tips på ett signifikant mycket bättre kreditkort generellt så..
Rebilla har 2 % cashback på allt. Men då får man inte någon rabatt på drivmedelspriser som man kan få om man till exempel har OKQ8:s kreditkort.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1360716
HenrikSodre skrev: lör 25 jan 2020, 21:37
SBergdahl skrev: mån 20 jan 2020, 21:49
para skrev: mån 20 jan 2020, 21:39 Cirkel K tycker jag man kan gynna lite extra, dom har börjat bygga upp ett nätverk med snabbladdare nu.

https://m.circlek.se/cs/Satellite/SE1/s ... itepfx=SE1
Jag ser det mest som att de gynnar mig med 1 % bonus. Det blir ju ett gäng hundralappar på ett år när kortet används till lite allt möjligt.

Men om någon har tips på ett signifikant mycket bättre kreditkort generellt så..
Rebilla har 2 % cashback på allt. Men då får man inte någon rabatt på drivmedelspriser som man kan få om man till exempel har OKQ8:s kreditkort.
Drivmedelsrabatten är ju en droppe i havet totalt sett.

Men det där verkar dels ha för låg kreditgräns dels är det bara cashback för inköp upp till 50' om året. Jag får totalt sett mer tillbaka med 1% då som jag använt kortet idag.

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]