Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av FreddanNo1
#1359028
tankat på Circlek (Statoil) i 25 år både min och jobbets bilar på mitt kort, funkar även på Ingo och Routex i utlandet. Märker att Circlek har sämre och sämre service. Stationerna är som snabbköp och maten där är inget vidare, saknar bilgrejer. Fanns inte motorolja nu på morgonen, bara några få och de var fel. En kollega sa att CircleK är dyrare än andra. Vet ej??

Det finns ju andra också, Preem, Shell, OK, fler?? Har aldrig varit på någon sådan på 20 år i alla fall.

Idé att byta? eller är det samma översllt typ? Priset är rätt viktigt också.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1359032
Jag tankar också där. Mycket av ren vana men också för att de ligger bra på flera sträckor jag kör ofta.

Och så har de ett av få kreditkort med en hel procent bonus, det använder jag rätt mycket utöver att tanka bilen.

Besöker dock sällan butikerna. Mer än någon dricka någon gång ibland. Det är ju inte det jag är där för huvudsakligen. Bildelar har ju alltid varit snordyrt på mackar så det handlar jag på andra ställen.
av ICEnow
#1359047
SBergdahl skrev: ons 15 jan 2020, 07:27 Jag tankar också där. Mycket av ren vana men också för att de ligger bra på flera sträckor jag kör ofta.

Och så har de ett av få kreditkort med en hel procent bonus, det använder jag rätt mycket utöver att tanka bilen.

Besöker dock sällan butikerna. Mer än någon dricka någon gång ibland. Det är ju inte det jag är där för huvudsakligen. Bildelar har ju alltid varit snordyrt på mackar så det handlar jag på andra ställen.
Det är dyrare med bilgrejer på mackar, men gilla handla där ändå. Praktiskt, tar ingen extra tid och det blir dyrare att åka någon annan stans om man ändå är och tankar. Rätt bra att kunna köpa mjölk och så. Man lurar sig lätt om man tar extrasväng för att handla billigt. Ullared och massa mil dit är ju skräckexemplet. Men för mycket snabbköp och godis m.m. på Circlek.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1359048
ICEnow skrev: ons 15 jan 2020, 09:08
SBergdahl skrev: ons 15 jan 2020, 07:27 Jag tankar också där. Mycket av ren vana men också för att de ligger bra på flera sträckor jag kör ofta.

Och så har de ett av få kreditkort med en hel procent bonus, det använder jag rätt mycket utöver att tanka bilen.

Besöker dock sällan butikerna. Mer än någon dricka någon gång ibland. Det är ju inte det jag är där för huvudsakligen. Bildelar har ju alltid varit snordyrt på mackar så det handlar jag på andra ställen.
Det är dyrare med bilgrejer på mackar, men gilla handla där ändå. Praktiskt, tar ingen extra tid och det blir dyrare att åka någon annan stans om man ändå är och tankar. Rätt bra att kunna köpa mjölk och så. Man lurar sig lätt om man tar extrasväng för att handla billigt. Ullared och massa mil dit är ju skräckexemplet. Men för mycket snabbköp och godis m.m. på Circlek.
Jo i den jämförelsen är det ju ok. Men jag brukar inte småhandla saker om det inte är akut. Handlar hellre med framförhållning så jag kan ta det när det passar. Veckohandlar på vägen hem från jobbet etc. Och inga stora varuhus om jag kan undvika..
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1359470
Tycker OKQ8 är bra. Iaf de riktigt stora mackarna. Där finns allt ifrån väldigt många olika sorters motorolja, batterier, startkablar osv. Dvs mycket till bilen. Men även bra utbud av mat. Upplever också att de har fräschat upp och moderniserat stationerna på ett bra sätt, allt ifrån inredning till luft och vattenstationen. Tankar själv på Preem då automatstationen vi har där jag bor oftast är bland de billigaste i hela Västerbotten.
Sen så är min upplevelse att OKQ8 är den vanligaste macken här uppe, framför allt i inlandet. Och då är det ju en fördel att ha kort där och slippa leta efter en Preem eller CirkleK.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Användarvisningsbild
av vetten
#1359505
Håller med om att OKQ8 har dom bästa stationerna störst utbud av oljor och ofta mycket kunnig personal åtminstonde här i uppsala, behövde olja till servon för ett tag sen då det uppstått ett litet läkage eftersom jag oftast tankar på cirkel k så frågade jag personalen där vilken olja jag skulle ha och dom bara stog som frågetecken, dom har ju knappt någon olja där överhuvudtaget så jag åkte ner till okq8 och frågade samma fråga där, inga problem alls han kollade i en pärm han hade vad det skulle vara för olja för att sen plocka fram den rätta sorten, sånt kallar jag bra service :-D
Användarvisningsbild
av Nexus
#1359528
OK kund sedan många år tillbaka. De har minskat på reservdelar och säljer mera matvaror men fortfarande kan man hitta slangklammor mm om det krisar 😀. Men jag tycker ändå de är bäst av alla stationer.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1359761
Köper alltid bilgrejer, inklusive olja, på biltillbehörsfirmorna, aldrig mackarna. Det känns ju 50-tal.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1359768
StringerBell skrev: sön 19 jan 2020, 23:09 Köper alltid bilgrejer, inklusive olja, på biltillbehörsfirmorna, aldrig mackarna. Det känns ju 50-tal.
Lite svårt en söndag kväll när alla har stängt utom OK macken.....

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]