Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1370299
Fick erbjudande från besikta häromdagen för V70in. 399kr, betala senast sista mars, tid i maj. Visserligen inget fel i det, och hyffsat pris också. Men jag har alltid besiktat hos bilprovningen, så jag kör vidare på dom istället. Känns "bättre" att åka till dom man har överlag bra erfarenheter av än någon annan okänd station, även om det kostar lite mer :P
Inte omöjligt att jag kör 945an genom besikta dock, bara för att få en arbetsorder :-D
av Lövet
#1370324
Betalade 379kr på Dekra och besiktades sista månaden. Kan inte förstå att ni hittar så usla priser bara.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1370343
Beror kanske på hur många ställen det finns att besiktiga på där man bor. Här i Halmstad fanns det fram till avregleringen en besiktningsstation och månader i väntetid. Fick ibland åka till Falkenberg eller Markaryd och besiktiga. Nu finns här 3 stycken inom 7 km från där jag bor (9 km från centrum) och totalt 7 eller 8 st inom Halmstads komun (5 olika "kedjor"). Aldrig någon väntetid. Dags och beställa tid till Volvon, har varit körförbud i 3 veckor snart. Det blir nog "fullt pris" när man är lite sent ute
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1370410
Lövet skrev:Betalade 379kr på Dekra och besiktades sista månaden. Kan inte förstå att ni hittar så usla priser bara.
Om man tar mig som exempel här så letade inte efter något pris. Detta var ett förslag från dom sämsta på hela marknaden (tycker i alla fall jag). Har inte besiktigat denna bil ännu, och kommer troligen inte heller att göra det. Jag är så sugen på att byta bil. :-D

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]