Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1356097
Blixthalka. Inte samma reaktionsförmåga som en gång i tiden. 40 km/h. PANG! in i en lyktstolpe. Såhär ser pärlan plötsligt ut.

Men hur mycket har egentligen gått sönder? Bilen är helförsäkrad och jag undrar ifall bolaget kommer meddela inlösen och i så fall om det finns någon annan möjlighet att behålla och reparera bilen. För min pappa vill ha den kvar. Vill inte ha någon annan bil.
Bilagor
Skärmavbild 2019-12-29 kl. 18.00.31.png
Skärmavbild 2019-12-29 kl. 18.00.31.png (191.5 KiB) Visad 1395 gånger
Senast redigerad av 1 McQueen, redigerad totalt 0 gånger.
#1356100
McQueen skrev:Blixthalka. Inte samma reaktionsförmåga som en gång i tiden. 40 km/h. PANG! in i en lyktstolpe. Såhär ser pärlan plötsligt ut. Vad är er bedömning? Bilen är helförsäkrad och var i mycket fint skick både ut- och invändigt. Hur mycket har egentligen gått sönder? Bilen är helförsäkrad och jag undrar ifall bolaget kommer meddela inlösen och i så fall om det finns någon annan möjlighet att behålla och reparera bilen. För min pappa vill ha den kvar. Vill inte ha någon annan bil.
Stackars stolpen. Inte mycket att göra på den bilen. Reservdelar är allt den duger till eller göra i ordning som hobbyprojekt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1356104
McQueen skrev:Vore det ekonomiskt möjligt att be försäkringsbolaget att få nödvändiga hela delar överflyttade från den här bilen? Eller jobbar försäkringsbolaget inte så? https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -35251364/
Det blir garanterat så att försäkringsbolaget löser in den. Dom reparerar inte om det inte är ekonomiskt försvarbart. Hade en SAAB som fick en dörr i sidan när jag körde förbi. Reparationsoferten va på 18.000 dom löste in bilen för 14.000 minus självrisken. Höll på att renovera bilen

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Bilagor
20170810_132422.jpg
20170810_132422.jpg (127.31 KiB) Visad 1378 gånger
Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
#1356105
Enbart arbetskostnaden lär ju överstiga bilens marknadsvärde med råge så det blir till 100% inlösen.
Men visst, mirakel har ju skett förr.

Ett tips kan ju annars vara att leta reda på en mindre allbilsverkstad, de kan kanske lappa ihop bilen åt er för en rimlig kostnad.

För övrigt så är det knappt lönt att ha helförsäkring på en så pass gammal bil.
#1356107
kebabpizza skrev:För övrigt så är det knappt lönt att ha helförsäkring på en så pass gammal bil.
Säger du det. Merkostnaden jmf med trafikförsäkring har för min pappa sedan han köpte bilen varit några hundralappar. Nu slipper han punga ut med minst 15.000 kr. Inte lönt?
#1356111
McQueen skrev: sön 29 dec 2019, 18:32
kebabpizza skrev:För övrigt så är det knappt lönt att ha helförsäkring på en så pass gammal bil.
Säger du det. Merkostnaden jmf med trafikförsäkring har för min pappa sedan han köpte bilen varit några hundralappar. Nu slipper han punga ut med minst 15.000 kr. Inte lönt?
Merkostnaden måste ha varit större. Annars har en en väldigt dyr halvförsäkring som jämförelse..
#1356115
McQueen skrev:
kebabpizza skrev:... några års premier.
Han har ägt bilen i två månader.
Bara att leta reda på nått likvärdigt och köpa den.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]