Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1353388
Lindslusen skrev: tor 12 dec 2019, 15:57 Stolt V70 D4 Classic ägare, men helt missat detta underbara forum. Vad får jag inte missa när jag nu är ny här som medlem?
Att lägga tråden i rätt forumdel: Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) ;-)

Skämt å sido, välkommen!
Du tänker på att fixa lite saker med bilen kanske?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1353453
Skulle vara "sök" och sedan "avancerad sökning" finns mycket att hämta där istället för att starta nya trådar som ska besvaras igen. Men sen lär man sig lite hur man ska skriva och är du osäker så fråga, kan vara så att du då bara får en länk till svaret då någon annan kanske ändrade på sökorden lite och fick träff. Själv googlar jag gärna med och hamnar då ofta på detta forumet ;-)

Sen är det ett rätt så trivsamt form med oftast en god ton och mycket kunskap och idéer. Bra med att som "signatur" skriva bilmodell, årsmodell, utrustning samt motor, många missar detta och ställer frågan "vilka tändstift kall jag ha?" :-)

För att lägga till signatur
- Welcome, Lindslusen v uppe till höger
- Control Panel
- Profile
- Ändra profil
- Kör
- Skicka
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1353462
Standard forums-hyffs. Dvs, ha en relativt trevlig ton, börja inte tjaffsa onödigt mycket, använd sök-funktionen innan du startar en ny tråd(personligen finns det inget värre än folk som frågar efter en sak som redan frågats och besvarats 6754893 gånger tidigare), ge så mycket information du kan om du frågar något, var villig att forska lite extra och prova dig fram, ta till dig dom råd och tips som ges om du frågar något - ingen här får betalt för att hjälpa dig(eller andra).
Det är förvånadsvärt(och lite skrämmande) många nya som kommer hit och mer eller mindre kräver att vi minsan SKA lösa deras problem, givetvis utan att vederbörande behöver lyfta ett finger själv. Så fungerar det givetvis inte och är ett kanonbra sätt att hamna på fel sida hos dom som är villiga att hjälpa. Vi kan inte lösa något, däremot kan vi förhoppningsvis peka dig åt rätt håll för vidare felsökning.
Likaså uppskattar vi återkoppling om ett problem blivit löst, med redovisning om vad lösningen var(t ex: "problemet löst! bränslepumpen behövde bytas", eller t om "jag gav upp, jag sålde bilj-veln" :D). Då vet både vi och andra personer som söker efter liknande problem vad lösningen var.

Det finns gott om personer här som är flitiga med att hjälpa andra, men den grundade förutsättningen är alltså att du själv "hjälper oss att hjälpa dig". Ingen här är magiker vad jag vet :) Och som sagt, ingen får betalt för att hjälpa någon, utan vi gör det av välvilja på våran fritid. Lite uppskattning är väl allt vi flesta önskar :)

Ajuste, eftersom du har en nyare V70 så lär jag påpeka... Se förf-- till att du lägger dina framtida trådar i rätt forumsdel :-D :P
Vet inte hur många trådar jag rapporterar i "VOLVO 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)"-delen från folk som har nyare V70-modeller :-(

Slutligen, välkommen hit :-)

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]