volvoc70cab skrev: ↑mån 18 nov 2019, 11:44 https://www.di.se/brandstudio/neste/beh ... ets-skull/Hela artikeln är en annons. Bara så ingen missar det..
Moderator: Moderatorer
volvoc70cab skrev: ↑mån 18 nov 2019, 11:44 https://www.di.se/brandstudio/neste/beh ... ets-skull/Hela artikeln är en annons. Bara så ingen missar det..
Rådlös skrev:Ja, en annons. En viktig faktor som många inte bryr sig om är partikelutsläppen. Alltså, även om man lyckas begränsa utsläppen av växthusgaser så finns fortfarande partikelutsläppen och kväveoxiderna kvar från dieselmotorerna. Det ligger i dieselmotorernas arbetssätt och dom utsläppen är mycket värre än växthusgaserna.Fördelen med diesel är att det går att framställa”fin” biodiesel och det finns system i dagens bilar som tar hand om partiklarna. CO2 är lite svårare att trolla bort och är ju faktiskt det som påverkar den globala uppvärmningen, om man skall tro forskarna iallafall.
Sudden78 skrev: ↑tis 19 nov 2019, 06:10Sådan diesel och etanol är utmärkta övergångsdrivmedel. Det kommer säkert bättre tids nog, men bättre än konventionellt bränsle är det säkert.Rådlös skrev:Ja, en annons. En viktig faktor som många inte bryr sig om är partikelutsläppen. Alltså, även om man lyckas begränsa utsläppen av växthusgaser så finns fortfarande partikelutsläppen och kväveoxiderna kvar från dieselmotorerna. Det ligger i dieselmotorernas arbetssätt och dom utsläppen är mycket värre än växthusgaserna.Fördelen med diesel är att det går att framställa”fin” biodiesel och det finns system i dagens bilar som tar hand om partiklarna. CO2 är lite svårare att trolla bort och är ju faktiskt det som påverkar den globala uppvärmningen, om man skall tro forskarna iallafall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]