- ons 13 nov 2019, 06:56
#1347779
Även längden spelar in, finns nomogram att använda där längd på kabeln en avgörande faktor. Sen är det med 99% inte 250w heller utan fuskwatt då väldigt få ramper är ärligt specade och reläkablsge medföljer åtminstone det ena av dom 3-4 som inte kör teoretiska maxeffekten i spexen men rampen drar kanske Max hälften i verkligheten då ”250w” säljer bättre än 125w även om 125w lyser som förväntat eller något bättre medans ”250w” lyser som kattskit.
6mm2 skadar inte men 4mm2 kan räcka om man drar det kort.
Som en jämförelse har jag 10mm2 på 42A extraljus och skall dra VX egna reläkablage till takrampen XPR H21S på 18A. Detta är det som medföljer utan kostnad och fungerar då LED inte är spänningsberoende på samma vis som halogen sär man var nitisk med noll spänningsfylld fram till lampan.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..