Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1347128
Erik Å skrev:Smuttigt för konkurrenterna
Vilka konkurrenter skulle va intresserade av 15 år gamla elschemor? Dom vill ju åt dom modellerna som kommer om 5 år istället.
av MickeM
#1347160
Svårt att se vad konkurenter skulle lära sig av elschemat på bilar som redan finns på marknaden. Då lär sig nog designavdelningen mer av att titta på konkurerande bilar IRL. Men det är ändå old news.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1347299
Elscheman har aldrig varit några hemligheter på produktions produkter. Dom kan anses någorlunda hemliga under utvecklingen, men när det är släppt på marknaden är det mer eller mindre fritt fram att ta fram elscheman.
Elscheman i sig säger ingenting som ingen redan vet, det är ändå bara ett schema som visar vart kabel A ska sitta i kontakt Y, eventuella motstånd, dioder osv. Finns alltså inte mycket att "sno".

Visst, det är väl lite ovanligt att tillverkarna själva publicerar scheman publikt, men ändock inget konstigt. Allt känsligt och "intressant" ligger ju i mjukvaran, och den är däremot inte open source direct ;-)

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]