Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1345824
Motorns serienummer bör Volvo kunna ta fram, om det är original motorn. En sak i taget vilken tomte.... Mycket munläder från den mannen.
Konversera enbart via sms och spara dessa. Är dåren reggade på numret?

Bra att ha vid en polisanmälan, förtäckta hot skall man inte ta. Räcker ju att sambon bli rädd och vågar inte vara hemma.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1345848
Ok, så en gammal hederlig vitblockare då... Dom hör nog till dom mer ovanliga att topparna spricker på, det är överlag stabila maskiner. Går motorn varm så expanderar topplocksbultarna, vilket i sin tur tar död på topplockspackningen på nolltid. Och det bör du har märkt illa kvickt :)
Så hans resonemang att den "gått varm länge" tror jag inte mycket på... Dom motorerna är inte byggda på ett sånt sätt att man kan köra dom varma utan att det blir värre komplikationer. Skulle man trots allt köra den så varm så skulle bl.a. kolvarna svetsa fast sig i cylinderloppen, vilket givetvis innebär ett kapitalras av hela motorn. Jag tror dock att toppen fortfarande skulle vara ok även efter ett sånt ras :p
#1345850
Lucif3r skrev: sön 03 nov 2019, 18:46 Ok, så en gammal hederlig vitblockare då... Dom hör nog till dom mer ovanliga att topparna spricker på, det är överlag stabila maskiner. Går motorn varm så expanderar topplocksbultarna, vilket i sin tur tar död på topplockspackningen på nolltid. Och det bör du har märkt illa kvickt :)
Så hans resonemang att den "gått varm länge" tror jag inte mycket på... Dom motorerna är inte byggda på ett sånt sätt att man kan köra dom varma utan att det blir värre komplikationer. Skulle man trots allt köra den så varm så skulle bl.a. kolvarna svetsa fast sig i cylinderloppen, vilket givetvis innebär ett kapitalras av hela motorn. Jag tror dock att toppen fortfarande skulle vara ok även efter ett sånt ras :p

Mm jag vet att den aldrig har gått varm på mina 7 år.
Allt e jävligt konstigt tycker jag.
#1345903
Låt bli att tala med personen i telefon.
Svara inte, utan det ska vara SMS så allt kan sparas.
Svara alltså inte om personen ringer upp, och ta inga egna initiativ till kontakt.

Jag förstår att det känns olustigt, men det är en sak att vara "tuff" via internet/telefon/SMS.
En helt annan att omsätta (eventuella) hot till handling.
#1345911
Jonas_latt skrev: sön 03 nov 2019, 16:45 Tack alla för svar.
. Jag skrev ett snällt men bestämt sms att jag absolut inte kommer betala tillbaka något pengar då jag sålde motorn komplett och fungerande. Och jag kommer absolut inte ta tillbaka motorn om den är sönderskruvad.

Då svarade han bara. (EN SAK I TAGET)
Sen har det vart tyst.
Måste ändå medge att det känns olustigt. Sambon vill gärna inte va själv på kvällen med barnen hemma.

Gäller ne v70 t5 02 som hade rullat lite över 30 tusen mil.

Skulle jag vetat om något fel fast försökt dölja det. Så skulle jag försökt komma överens och kanske återbetala hälften eller något.
Men jag vet att motorn funkade och det kan jag garantera. Den gick så sjukt fint. Jag bytte olja två gånger om året.. Och som sagt så har jag film klipp också. Ändå om inte ett klipp kan säga så mycket om skicket men.
Vadå "EN SAK I TAGET"?
Är inte alla besticken i lådan eller?
#1345931
Cotag skrev: Vadå "EN SAK I TAGET"?
Är inte alla besticken i lådan eller?
Näe, men det trodde vi väl inte heller ;-)
#1345933
Köper man vad som helst begggat privat. Bil tex för typ 5-6 k som tex jag brukar göra får man vara glad om man kommer hem alls med skiten. Sedan är det bara skruva jämnt.
Om inte säljaren stått och hävdat att föremålet/bilen är i skick med ny. Det har du aldrig sagt om jag minns rätt från början. Utan du sade att motorn funkade bra det var vad du visste.
En beggad grej kan paja på en timme punkt. Sedan skruvar man inte isär något man ska lämna tillbaka eller kommer tillbaka med isär skruvade grejor :laugh: .
Hur konstaterade han att motorn enl honom är dålig jo han skruva av toppen för att fixa en pinnbult. Och det brukar gå utan att ta av toppen när motorn är lös och ser då några sprickor sånt man får ta när man köper beggat. Har han kört motorn och på så vis upptäckt något fel?.
Han säger att turbon är slut kolla han inte det innan han köpte motorn?.

Själv köper jag bara annan motor som sitter i bil som jag kör i typ 2 månader om jag köper skiten kollar kompprov läcktest osv. Är det sen inte dugligt för mig ja då får jag renovera motorn brukar ofta bli hela skiten iaf när jag sätter i gång ;-)
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]