- tor 31 okt 2019, 14:33
#1345214
Sålde en motor för 2-3 månader sedan. Jag körde bilen fram tills att jag lyfte ur den.
Byte turbon mot en begagnad med garanti och det fanns inget glapp över huvutaget. Detta va någon månad innan jag sålde bilen.
Nu ringde mannen upp.
Han hade tydligen känt på turbon och den va helt slut sa han. Det glappet hade tydligen vart något e sjukt sa han.
Sen skulle han tydligen byta en pinnbult på grenröret. Och då hade han tagit loss toppen för att göra detta. Och toppen vart helt skrot. Han menade att motorn hade gått varmt länge tid. Och det va hur många sprickor som helst i toppen..
Så han skulle slänga upp allt på ett släp och köra hem allt till mig och jag skulle få betala tillbaka.
Va säger ni om detta. Känns spontant att jag inte har någon skyldighet. Det har ändå gått över två månader.
Hur vet jag att han kommer med min motor ens.?
Han kändes verkligen inte som en skojare. Kanske finns det någon sprickan utan att jag har vetat det. Hur ska man kunna veta invändigt skick.?
Byte turbon mot en begagnad med garanti och det fanns inget glapp över huvutaget. Detta va någon månad innan jag sålde bilen.
Nu ringde mannen upp.
Han hade tydligen känt på turbon och den va helt slut sa han. Det glappet hade tydligen vart något e sjukt sa han.
Sen skulle han tydligen byta en pinnbult på grenröret. Och då hade han tagit loss toppen för att göra detta. Och toppen vart helt skrot. Han menade att motorn hade gått varmt länge tid. Och det va hur många sprickor som helst i toppen..
Så han skulle slänga upp allt på ett släp och köra hem allt till mig och jag skulle få betala tillbaka.
Va säger ni om detta. Känns spontant att jag inte har någon skyldighet. Det har ändå gått över två månader.
Hur vet jag att han kommer med min motor ens.?
Han kändes verkligen inte som en skojare. Kanske finns det någon sprickan utan att jag har vetat det. Hur ska man kunna veta invändigt skick.?