Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1348445
Rådlös skrev: lör 16 nov 2019, 14:29 Ja! Det tycker jag att du borde ha gjort. Kollade du om det hördes något när det var anslutet? Det brukar höras ett susande ljud när värmare jobbar. Jämför med en gryta på spisen eller en vattenkokare. Var det en auktoriserad verkstad som monterade eller någon hobbymekaniker, "händig jobbarkompis" eller liknande. Om det var en firma tycker jag absolut att du skall åka tillbaka dit och klaga.
Det går att bränna upp värmarslingan men det är om man låter den vara ansluten veckor och månader i sträck utan att koppla ur.
Tyckte mig inte höra något brus, försökte lyssna men mycket ljud i omgivningen.

Auktoriserad märkesoberoende verkstad som gjorde jobbet, upplever dem som proffsig och pålitlig.

Jag har bara tillgång till stolpe med timer, timern går mellan 30 min och 3h beroende på utomhustemperarur.

Jag misstänker att det varit luft kvar i systemet efter montering. Men borde inte den luften försvinna om man kör bilen?
#1350883
För kännedom, värmaren var trasig, oklart varför. Bytt på garanti och Calix tar in värmaren för analys.

Skönt jag hittat en verkstad som ser kunden och löser allt utan minsta problem och tjafs.
S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]