Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1332208
Hej, ska ta bilen till Tyskland på måndag och åka genom Danmark. Min fråga är då om någon vet om jag behöver ta bort mina svarta "S" märken på reg plåtarna?
Min första spontana tanke är att rycka bort dom men tänkte kolla här om någon haft på sådana och åkt utomlands eller om det är en dum idé att försöka ha på dom utomlands?

Hoppas ni förstår vad jag menarBild
20190725_221118.jpg
20190725_221118.jpg (47.86 KiB) Visad 11307 gånger
20190725_221243.jpg
20190725_221243.jpg (39.01 KiB) Visad 11307 gånger
av para
#1332252
Jag beställde sådana igår och har samma fundering men tänker att skulle man nu bli stoppad utomlands så är det ju bara att be om ursäkt till konstapeln och rycka bort dom.
Men du.... ta bort Biliareklamen på skylthållaren också.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1332262
Lucif3r skrev:Möjligt att jag inte har druckit tillräckligt med kaffe än men..... vilket svarta S? :-/
Själv gillar jag salta skum S ;-) ;-)
para skrev:Jag beställde sådana igår och har samma fundering men tänker att skulle man nu bli stoppad utomlands så är det ju bara att be om ursäkt till konstapeln och rycka bort dom.
Men du.... ta bort Biliareklamen på skylthållaren också.
Som para säger, större risk att bli stannad för bilhandlartexten av stilpolisen :) samt kanske skaffa det nyare S60 emblemet? Det är samma regler som här hemma, det är ju falskskyltat sen får du själv göra samma avvägning. Risken är nog minimal att åka på det här som utomlands
Användarvisningsbild
av frasse4
#1332278
Skulle inte heller tro det ärnågon fara. Jag var lite orolig i somras när vi körde runt i Europa med Alfan, den har ju liten skylt fram utan EU-logga. Lär inte vara en vanlig syn utanför Sverige. Men det var inga problem. Dock riktigt fult med den svarta flaggan tycker jag
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1332286
frasse4 skrev: tor 15 aug 2019, 21:13 Skulle inte heller tro det ärnågon fara. Jag var lite orolig i somras när vi körde runt i Europa med Alfan, den har ju liten skylt fram utan EU-logga. Lär inte vara en vanlig syn utanför Sverige. Men det var inga problem. Dock riktigt fult med den svarta flaggan tycker jag Bild
Han har en stor skylt fram på sin bil, säger Schweizaren... ;-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1332288
Haha ja de har nått litet klistermärke fram på sina bilar
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1333758
Såhär säger man från Polisen här hemma om detta:

av Freddy100
#1333769
Jag förstår inte ett dugg vad som ska vara så fint med svarta S märke....???? olagligt och tråkig design..tycker jag..(ryska skyltar liknande) :P . :-/ Sverige har redan nu en av tråkigaste skyltar i EU, varför göra dem ännu tråkigare ???

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]