Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1322559
ICEnow skrev:
Funk skrev: tor 20 jun 2019, 15:00
Spännande att få se om alla skeptikers kommentarer nu! Är tillsatser fortfarande bluff?
Eller skall ni gömma er bakom gardinen?

Jag hävdar fortfarande att dom är onödiga, bluff eller placebo på en frisk motor , välj själv vad du vill kalla det.
Volvo som sagt avråder från bruk av dem..
Gömmer mig för övrigt inte.



/Thomas
Vad baserar du din hävd på?
40 år i bilindustrin och hygglig förståelse i bland annat tribologi.

/Thomas
av ICEnow
#1324464
Har fått svar från Bilia, som säljer BMW.

Han arbetar med försäljning och har inte all tillgång till allt det tekniska och har inte tid heller. Men lite info har jag fått. Jag snackade också med en mekaniker på Bilia som har jobbat med BMW i 10 år och bekräftade att tillsaterna är mkt väl underbyggda och de fungerar har de själva sett och rekommenderar dem också till kunderna.
BMW samarbetar med Amsoil och det är det Amsoil som tillverkar deras bensin- och dieseltillsater.
Tillsatserna fungerar bara om man tillsätter dem i tanken. Det går alltså inte att försöka rengöra isärskruvade motordelar på verkstadsbänken med tillsatsen, som någon föreslog. Anledningen är att tillsatserna fungerar endast under när det samtidigt är högt tryck och hög temperatur och att tillsatsen är inblandad i bränslet. BMW har gjort omfattande studier och säljer därför dessa tillsatser.
Det finns massor av info på internet om man vill läsa mer. Men denna fick jag eftersom BMW har gjort egna tester. BMW har sålt detta sedan minst 20 år tillbaka.
https://www.amsoil.com/lit/g2543.pdf

Tror någon inte nu ändå inte på att tillsatser fungerar så får det stå för var och en.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]