Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nyponsoppa
#1320249
Har en stor läcka i AC-systemet men vet inte var det är trasigt.
Någon som har tips på bra/billig verkstad i Göteborg där man kan trycktesta för att hitta läckan & se vad som behöver bytas?
Köpte ett påfyllnadskit från envirosafe i förhoppning om att systemet bara var tomt men det läckte ut på en gång :-(
V50 -08
Användarvisningsbild
av grillchips
#1320251
Vianor gör läckagetest och kan ge dig mer info men kostar nog en tusenlapp, om de inte har kampanj nu.
De gjorde detta på min gamla V50 och jag fick reda på var det var läckage samt en offert på att åtgärda problemet.
av kievY
#1323209
BilAirCenter gör diagnos gratis och säger vad som ska göras. Detta hände mig för någon vecka sen, då bestämde jag mig för att låta de byta kondensor då de kunde ta in bilen samma dag och vara klar vid lunch vilket jag uppskattade. Fick ett rabatterat fastpris med. Fick bra bemötande av de och snabb service.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1323302
Kondensorn får mycker "stryk" på svenska vintervägar. Det är en form av "rå" aluminium som lätt koroderar om det samlas smuts i ett hörn. Även stålröret till kondensorn rostar. Båda är bytta på min 745-a, men den är i.f.s minst 10 år äldre än era bilar.

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1maj -24 nr.[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]