Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1317993
LazerHawke skrev:som topic beskriver så fick jag veta att om man vill ha större fälgar eller andra tillbehör bör dessa regbesiktigas med bilen då utsläpp påverkas!

vart är vi påväg? kontrollerat samhälle??
Nyckelordet i den meningen är i så fall "bör". Jag har dock inte hört något om detta, det är inte så att någon fått reglerna för WLTP om bakfoten bara?
#1317996
Lövet skrev:
LazerHawke skrev:som topic beskriver så fick jag veta att om man vill ha större fälgar eller andra tillbehör bör dessa regbesiktigas med bilen då utsläpp påverkas!

vart är vi påväg? kontrollerat samhälle??
Nyckelordet i den meningen är i så fall "bör". Jag har dock inte hört något om detta, det är inte så att någon fått reglerna för WLTP om bakfoten bara?
fel av mig menade givetvis "skall" vilket är ändrat nu.

tydligen måste bilen typas om då gällande utsläpp ej stämmer med vad bilen är typad med
#1318004
LazerHawke skrev:
Lövet skrev:
LazerHawke skrev:som topic beskriver så fick jag veta att om man vill ha större fälgar eller andra tillbehör bör dessa regbesiktigas med bilen då utsläpp påverkas!

vart är vi påväg? kontrollerat samhälle??
Nyckelordet i den meningen är i så fall "bör". Jag har dock inte hört något om detta, det är inte så att någon fått reglerna för WLTP om bakfoten bara?
fel av mig menade givetvis "skall" vilket är ändrat nu.

tydligen måste bilen typas om då gällande utsläpp ej stämmer med vad bilen är typad med
Då måste man väl rimligen typa om bilen när man sätter på takräcke också?
Det påverkar förbrukning och utsläpp betydligt mer än större hjul.

När du backar elmotorn så kommer inte k[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Lotteri

Jag skulle faktiskt hävda motsatsen ang v&aum[…]

Snyggt! Det är trevligt att följa och s[…]