Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
#1316091
Snabb fråga.
Ska göra ett ägarbyte men jag har inte lappen hemma.
Läste man kunde göra det via
Lapp
App
Nätet

Men via appen behöva fortfarande den gula lappen för att lägga till min bil sen göra ägarbyte.

Om man gör detta via nätet fyller man i körkort och numret på blåa lappen.
Behövs fortfarande den gula lappen för detta alternativ?
av UnleashFusion
#1316189
Jonas_latt skrev: mån 13 maj 2019, 14:59 Jo men detta tar upp till en vecka typ.

Tänkte om det är garanterat att det går via nätet utan lappen.
Om du trycker på länken och sedan vid "anmäl ägarbyte via webben" - där står det att du enbart behöver den blåa(del 1) och kräver bådas körkort(dig och köparen) , det kanske går utan den gula?

Du kan ju testa dig fram via den webben och se vad som står vid varje steg? (du avbryter typ vid steg 3 eller 4) alltså inte slutför alla stegen.
av Jonas_latt
#1316199
Unleashfusion. Så tolka jag också det. Kan dock inte göra så många steg. Då får jag ta en väns körkort och gå vidare men känns onödigt. Kanske om någon hade gjort detta.
av UnleashFusion
#1316251
Jag gjorde dock den hederliga, genom att beställa hem via e-tjänst(blir då gratis) annars 100kr.. för regbevis. Har du inte så bråttom så beställ, annars får du väl under ägarbytet fylla i köparens körkort och göra det via webben på plats
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)