- tis 07 maj 2019, 00:30
#1315258
Österike och Schweiz har dekalkrav på motorväg (Vignette), feta böter om du blir stoppad utan.
Kom ihåg att betala trängselskatt i Italien. Sitter bara kameror vid infarten till städer och du måste själv komma ihåg att betala. Annars kommer böter på flera tusen med hot om interntionell indrivning.
Installera en bra naviapp på mobilen, tex Sygic, Den varnar för fartkameror även där det är förbjudet tex Frankrike, den varnar för "olycksdrabbad sträcka" där det är fartkontroller så kommer man runt det förbudet. Den laddar även ned kartorna lokalt så det funkar om man inte har teckning. Den håller även reda på köer i realtid.
Frankrike är galna på fartkontroller, man har bilar som målföljer bilarna runt omkring under färd och bötfäller 8 bilar parallelt. Man har även lagt ut hastighetsböter på privata företag som själva får ge böter och får provision på antalet böter man genererar.
fjohan82 skrev: ↑mån 06 maj 2019, 18:18 Inte att förglömma om man kör in i städer: Miljödekaler.Spanien, Madrid har också dekal. Går ej att köpa till utlänska bilar ännu, så man kan inte köra in överhudvudtaget i dagsläget.
Tyskland och Frankrike har dessa, inga andra länder har detta vad jag vet...
Österike och Schweiz har dekalkrav på motorväg (Vignette), feta böter om du blir stoppad utan.
Kom ihåg att betala trängselskatt i Italien. Sitter bara kameror vid infarten till städer och du måste själv komma ihåg att betala. Annars kommer böter på flera tusen med hot om interntionell indrivning.
Installera en bra naviapp på mobilen, tex Sygic, Den varnar för fartkameror även där det är förbjudet tex Frankrike, den varnar för "olycksdrabbad sträcka" där det är fartkontroller så kommer man runt det förbudet. Den laddar även ned kartorna lokalt så det funkar om man inte har teckning. Den håller även reda på köer i realtid.
Frankrike är galna på fartkontroller, man har bilar som målföljer bilarna runt omkring under färd och bötfäller 8 bilar parallelt. Man har även lagt ut hastighetsböter på privata företag som själva får ge böter och får provision på antalet böter man genererar.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.