Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Okalettos
#1312603
Hej, kan man avaktivera keyless på något sätt?
Det har känts lite svajigt ibland senaste tiden.. och häromdagen blockerades dessutom hela bilen så att ingen av nycklarna fungerade (fick gå in med nödnyckeln så larmet gick, till grannarnas stora förtjusning misstänker jag :-) ).. Efter 5-10min fungerade plötsligt allt igen (både tändning och lås/larm), som om inget hade hänt..
Enligt vida finns över 250 felkoder som är relaterade till keyless och nyckelfjärrarna..

Mvh :)

V50 1.8F Summum MY08.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1312606
Varför blir dina grannar förtjusta när ditt billarm går? Eller var du kanske ironisk?
av troubleshooter
#1312611
Inte för att det hjälper TS men En fråga, är det här något som är vanligt bland äldre modeller av keyless, de här andra bilen som jag
har keyless på och har inte märkt några konstigheter med keyless vare sig på förra eller den nuvarande, har jag bara haft tur?
av Okalettos
#1312614
Theodor - ok jag ska höra med Bilia..!
Fjonsson - ja det var ironi ;)
Troubleshooter - vilka bilar och årsmodeller har du / har du haft..?
av troubleshooter
#1312637
Det syns faktiskt i min signatur ;-)

Hade en V70 -08 innan dess där jag inte var redo för keyless, förstod inte vitsen :-/

- XC60 D5 Polestar 2013
- V90 CC D5 AWD PRO 2017
av Okalettos
#1312638
Signaturen i inlägget kl1131 syns inte för mig iaf ;)
Hm, min signatur syns inte heller ser jag haha..
av JEriksson
#1312656
Batteriproblem? Är det inte så att om 12-volts batteriet börjar bli dåligt så kan man få de mest konstiga felen?
av Okalettos
#1312658
Jo.. Bytte batteri för knappt en månad sedan.. Så de gamla felkoderna kanske berodde på det..
Men aldrig haft problem med keyless och nyckelfjärrarna då.. Däremot nu nyligen.. :-)
av Xanthopteryx
#1316298
Om du testar klassikern då: Rensa felkoderna och sedan strömlös bil i minst 10 minuter och på med strömmen igen? Och kollar att batteriet mår bra såklart.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]