Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1312354
Hej

Är det någon här som bekantat sig med Volvos nya sport key tag? Står i manualen att denne inte går att byta batteri på vilken info har ni fått från säljaren angående denna? Eller kan man be och få 2 identiska vanliga som går byta batteri på? Eller är det tänkt att man ska ladda den på nåt vis? Lär ju kosta mer byta denna än byta batteri?
#1312431
Det ingår minst två och ibland tre vanliga nycklar (en är "red key") beroende på modell och marknad, sedan tillkommer en badnyckel. Så frågan är väl om du behöver fler..


/Thomas
#1312443
Funk skrev: lör 20 apr 2019, 08:00 Det ingår minst två och ibland tre vanliga nycklar (en är "red key") beroende på modell och marknad, sedan tillkommer en badnyckel. Så frågan är väl om du behöver fler..


/Thomas
Red key får man köpa till 1600kr
Men det med badnyckeln känns ju lite överkurs om den har en begränsad tid och varken går att byta batteri på eller ladda dom kunde ju gjort som så att man kunde haft ett speciellt fack där man la denna tag och ladda induktion eller va det heter så är den påfylld istället för att ha engångs batteri.
#1312571
En variant på röd nyckel ingår som carsharingnyckel till XC40, åtminstone på vissa marknader. Den har inte samma funktioner som den gamla "red key" Badnyckel håller tydligen länge/längre om man inte förvarar den i bilen eller inte har den med sig då den inte används. Det kommer ytterligare en variant, en orange nyckel med toppfartsspärr för att röra till det ytterligare..

Två vanliga nycklar ingår alltid. Och längre fram kommer väl phone-as-key kan man gissa av tidigare kommunikation.


/Thomas
#1322859
Jag har undersökt detta!
Jag bytte precis batteriet i min sport key tag.
Jag hittade ett Youtube-klipp angående detta.
Plasthöljet är limmat men om man med en mattkniv och en liten skruvmejsel tålmodigt kämpar några minuter så har man öppnat den.
Batteriet är ett CR2032 och lite bryt och bänd för att byta.
Man får limma ihop höljet och hoppas att det blir vattentätt. I alla fall bättre med en fungerande nyckel som kanske är vattentät än en som är stendöd men vattentät.
Lycka till med detta om vågar er på det.
#1322968
Fjonsson skrev:Lite som en mobiltelefon med inbyggt batteri då? Under tiden den fungerar går den ju att använda. Batteriet håller längre än i en vanlig nyckel.
Iofs men mobilen går att ladda däremot inte tagen dock kan man ju tycka att denne borde funka som en vanlig tag utan batteri

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]