Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av RobinH
#1311518
Steffe3 skrev: sön 14 apr 2019, 21:04 Antagligen därför dom erbjuder "eget" trim istället för Polestar t.ex.
För att optimera bilen (och några andra funktioner) i vdash verkar det behövas pin till ECM också, kanske det finns någon motsvarande avkodningsfunktion i programmet som till CEM? Eller så måste det läsas manuellt på nåt sätt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1311522
jadu, exakt samma ju, ska regga mig och kolla vidare........
Användarvisningsbild
av Derank
#1311524
det är samma programm
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1311531
RobinH skrev:
Steffe3 skrev: sön 14 apr 2019, 21:04 Antagligen därför dom erbjuder "eget" trim istället för Polestar t.ex.
För att optimera bilen (och några andra funktioner) i vdash verkar det behövas pin till ECM också, kanske det finns någon motsvarande avkodningsfunktion i programmet som till CEM? Eller så måste det läsas manuellt på nåt sätt.
Det ska finnas också (automatisk), borde finnas en liten knapp strax under. Men har för mig att det tar ungefär lika lång tid i värsta fall.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1311566
RobinH skrev: lör 13 apr 2019, 19:17
VolvoB20 skrev: fre 12 apr 2019, 13:28
RobinH skrev: ons 10 apr 2019, 21:44 Gissar att man behöver en laddare på batteriet modell större när man försöker knäcka pin-koden? Räcker väl inte med min MXS 5.0 :angelo:
Om man slår av halvljus/klimatanläggning/stereo/navi och annat onödigt så drar inte bilen så himskans mycket ström om den står med tändningen på.
Kan meddela att spänningen sakta sjunker med en 5amperes laddare, kollade förbrukningen med en tångamperemätare och det ligger mellan 5,5-6,5 ampere. Alltså bör man minst ha 7 amperes laddare.
Kan förövrigt säga att pinkoden till CEM tar läänge att få fram :mad: 10 timmar nu och ~60%
Intressant. Är det med tändningen på och lyse/radio/klima etc avslaget eller vilket läge använder man under avkodningen?
av RobinH
#1311569
Intressant. Är det med tändningen på och lyse/radio/klima etc avslaget eller vilket läge använder man under avkodningen?
Före man öppnar programmet sätter man på ”tändningsläget” så att bilen kan läsas.
När man startar avkodningen stängs allt av av programmet, för mig var det bara skärmen som var på där det stog nåt i stil med ”diagnostik... vänligen vänta...”

Avkodningen drar mycket, utan att något destumer är på. Därför behöver man en ordentlig laddare.
(Dock funkade det ju med nöd och näppe med 5amp, i två omgångar)
av RobinH
#1333987
Katalysator, DPF, EGR inte OK enligt vdash?
Eller vad menas? Hur ser det ut för er i vdash?
Bilagor
47FAEFE3-64F5-4104-AF45-56332A5BF927.jpeg
47FAEFE3-64F5-4104-AF45-56332A5BF927.jpeg (57.5 KiB) Visad 1293 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1333989
Har du nyligen nollat felkoder kan det vara därför. Tar en stund innan bilen har testat och godkänt alla system under körning. För mig kan det ta nån dag ibland.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]