Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1311391
Steffe3 skrev:Som jag har förstått så är det bara själva identifieringen som inte ska fungera (bilen finns inte i databasen), men det borde ändå gå att läsa av om man matar in uppgifterna om bilen manuellt så gott det går.
Mmm , du har rätt, hårdvaran i sig är ju bara ett interface för kommunikationen mellan bil och dator.

Det får bli till att testa då.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1311433
Har kört med VDASH för att få TFT Displayen att fungera i min S60 2011, riktigt bra program och man verkar kunna ändra på väldigt mycket jämfört med VIDA. Till vintern blir det att aktivera fjärrstart av värmaren på nyckeln.
20190322_074516.jpg
20190322_074516.jpg (52.99 KiB) Visad 1178 gånger
20190320_171154.jpg
20190320_171154.jpg (40.15 KiB) Visad 1178 gånger
20190321_144239.jpg
20190321_144239.jpg (69.74 KiB) Visad 1178 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1311442
Beställde faktiskt en aktiv usb-förlängare i veckan, så hoppas på att kunna köra avkodningen från min stationära nästa vecka. Rätt mycket mer prestanda, och bättre nät. Även om jag misstänker att det är mycket av skyddet som gör att det måste gå långsammare.
av RobinH
#1311453
Kan meddela att programmet funkar, testade en funktion nu. Kostar ju en hel del dock, och dessutom tillkommer moms på priserna som först visas i köpkorgen.
Däremot skulle jag nog också ta bra betalt om jag hade gjort ett likadant program 8-)

Skulle vara roligt att veta vad som krävs för funktionerna som till bilen är ”avstängda” orginalt.
T.ex. AHB på min
Finns det på volvos sidor eller vida?
Användarvisningsbild
av Derank
#1311474
Ja, det är inte helt gratis, laddar man ner mjukvaran och sparar den på datorn el får du hämta den på servern varje gång du ska blåsa in den? Är SWn egenutvecklad el är det volvos som de "lånat", någon som vet.

Smått fantastiskt ändå att de lyckas få det att fungera over the air, Volvo kan ju knappt få till ett SW byte fast man åker in på verkstan.
Användarvisningsbild
av Derank
#1311475
Går det att komma åt något utan att betala för det, går det att köra diagnos med Vdash som man kan med vida?
av RobinH
#1311487
Derank skrev: sön 14 apr 2019, 19:53 Går det att komma åt något utan att betala för det, går det att köra diagnos med Vdash som man kan med vida?
Ja, diagnos (felkoder och nollningar) och lättare diagnosfunktioner bl.a. serviceläge broms, initiering av fönster, kalibrering av lögesgivare med mera... kanske rent utav samma som Vida klarar, jämförde inte så mycket.
av RobinH
#1311489
Derank skrev: sön 14 apr 2019, 19:51 Ja, det är inte helt gratis, laddar man ner mjukvaran och sparar den på datorn el får du hämta den på servern varje gång du ska blåsa in den? Är SWn egenutvecklad el är det volvos som de "lånat", någon som vet.

Smått fantastiskt ändå att de lyckas få det att fungera over the air, Volvo kan ju knappt få till ett SW byte fast man åker in på verkstan.
Verkar mer som att de lyckats klura ut parametrarna, vilka man kan ändra för att aktivera olika funktioner.

De olika köpen kopplas antagligen till ens konto (och antagligen ens bil/VIN), så man behöver inte betala fler gånger för samma funktion.

Hade också hoppats på att man kunde hämta mjukvara/sw från Volvo genom programmet, men det var väl för mycket begärt :oops:
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1311492
Antagligen därför dom erbjuder "eget" trim istället för Polestar t.ex.
Användarvisningsbild
av Derank
#1311505
Underbart, ska bli till att testa framöver.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]