Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Knatch
#1307082
VolvoB20 skrev: sön 24 mar 2019, 17:32
Knatch skrev: sön 24 mar 2019, 14:33
Cotag skrev: sön 24 mar 2019, 00:48 Är det så förståndigt att jaga upp en 25-moppe i 80 om man just blivit av med b-körkortet? :-D
Det som inte dödar det härdar :-D :ninja:
Nu finns det ju inget körkort att bli av med så det måste ju vara lugnt :-)
Ungefär så ja :-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1307085
Kan ju fortfarande få andra straff dock ;p Osäker på hur det är när det är med ett fordon som inte kräver körkort dock. Å andra sidan är den ju trimmad istället ;p
Användarvisningsbild
av Cotag
#1307086
För ca 30 år sen när jag blev stoppad med liknande fordon, så stod det ungefärligen "från moped ändrad till lätt motorcykel" på pappret det kom från rättsväsendet.

En olovlig körning, utan korrekt försäkring och skatt hade jag nog försökt undvika om jag redan avtjänar straff för fortkörning med bil..
Helt oavsett vad för olja det är i motorn, tänker jag. :-D
av mikebike
#1307103
Det känns som att det inte var en ren slump eller otur att körkortet drogs in...

Min Farfar fick en fortkörningsbot när han var i 75-årsåldern.
"Jag som klarat mig utan böter i över 50 år" sa han till Polisen.
-Då var det väl på tiden svarade polisen. :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1307185
Cotag skrev: sön 24 mar 2019, 20:19 För ca 30 år sen när jag blev stoppad med liknande fordon, så stod det ungefärligen "från moped ändrad till lätt motorcykel" på pappret det kom från rättsväsendet.

En olovlig körning, utan korrekt försäkring och skatt hade jag nog försökt undvika om jag redan avtjänar straff för fortkörning med bil..
Helt oavsett vad för olja det är i motorn, tänker jag. :-D
Självklart, ytterligare trafikbrott under tiden kortet är indraget kan ju leda till att kortet blir indraget ännu längre...
av Knatch
#1307188
Dom bryr sig inte om en sån som mig åker till jobbet kl 5 på morgonen eller hem under rusningstrafiken.
Eller till affären och handla.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1307190
Risken är nog rätt liten, men har faktiskt sett dom stå och kolla hastigheter på E4 vid den tiden.

Men risken att dom patrullerar inne i stan är nog ganska liten som sagt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1307202
Knatch skrev: mån 25 mar 2019, 10:20 Dom bryr sig inte om en sån som mig åker till jobbet kl 5 på morgonen eller hem under rusningstrafiken.
Eller till affären och handla.
Men då kan du ju ta bilen och skippa moppen .. . :-D :-D :-D
av mikebike
#1307204
Det är ju rätt lätt för en (civil) polisbil att konstatera att en moped utan registreringsskylt kör fortare än 25 km/tim.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1307227
mikebike skrev: mån 25 mar 2019, 10:46 Det är ju rätt lätt för en (civil) polisbil att konstatera att en moped utan registreringsskylt kör fortare än 25 km/tim.
Precis, det är ju mycket större chans att åka fast igen om du kör 80 km/h med toktrimmad 25 km/h moppe utan skylt, än om du kör din bil utan körkort i skyltad hastighet.

Jag tänker att Volvo inte tar betalt, gå[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]