Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1307247
gubbstrutt skrev:Blir bara längre spärrtid. En moped som går fortare än 25 räknas som mc.
Vid upprepade förseelser dras körkortet helt, d.v.s. måste tas om.
Inte bara som MC. Som oregistrerad, oskattad och oförsäkrad MC.
av Knatch
#1307332
Bilen tar jag inte pga att det är fyllekontroller lite här och var.
En moped skiter dom i, sålänge man inte ligger och kör MOTOGP mitt i stan med knäskraps svängar.
På landsvägen till jobbet är det aldrig några poliser då vägen går igenom bondgårdar och skog.
Den stora vägen är skyltad 100 och jag kör en bit, släpper fram bilar, kör en till bit sen svänger jag av. Totalt lite drygt 1 kilometer på den vägen, den sista biten är nerförsbacke och där kommer jag upp i 80 :-D :-D
Bilen får stå tills jag fått tillbaks lappen, om jag nu får tillbaks den och inte torskar på trimmad moppe ! Den eventuella smällen får jag ta då jag inte har någon lust att ta bussen till jobbet och vara där 1.5 timme för tidigt eller 40min för sent.
Tack för alla svar om oljan!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1307853
mikebike skrev: tis 26 mar 2019, 07:24 En cykel drar inte så mycket olja... ;-)
Jag brukar tänka så här flinar man åt andras otur osv brukar det jämnt hoppa över till en själv. Oftast inom 1 månad.
Det här har jag lärt mig själv på det hårda sättet. Bara ett litet råd o inge illa menat ;-) .
av mikebike
#1307874
Knatch skrev:
mikebike skrev: tis 26 mar 2019, 07:24 En cykel drar inte så mycket olja... ;-)
Åker 8mil tur och retur
Jaha, och?
Det är ju vår nu, det kunde ha hänt i november...
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
#1307875
gubbstrutt skrev:
mikebike skrev: tis 26 mar 2019, 07:24 En cykel drar inte så mycket olja... ;-)
Jag brukar tänka så här flinar man åt andras otur osv brukar det jämnt hoppa över till en själv. Oftast inom 1 månad.
Det här har jag lärt mig själv på det hårda sättet. Bara ett litet råd o inge illa menat ;-) .
Jag cyklar 6 dagar i veckan. Har aldrig fått böter av något slag. Kört moped i 4½ år och bil i 40 år.

Med tanke på vad TS berättar så är det knappast otur som gjort att han har blivit av med körkortet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1307916
mikebike skrev:Med tanke på vad TS berättar så är det knappast otur som gjort att han har blivit av med körkortet.
Det är aldrig "otur" att man blir av med körkortet eller får böter, det är något man får när man gjort något fel, t ex kört för fort, vilket är ett medvetet val man gör.
Likväl som det är ett val att köra en moped 3 gånger fortare än den är byggd och godkänd för.

Sen kan man såklart tycka vad man vill om det, men men...
Användarvisningsbild
av PalleH
#1308076
Knatch skrev: sön 24 mar 2019, 00:32 Det är en liten nerförsbacke och jag kommer upp i ca 80 där. Lika med mindre tid på vägen
Nej i den backen får får du max köra 75 tycker vi här inne. :-D :-D ;-)

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]