Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1382281
Skärmmenyer är inte fel i sig, men låt enkla saker som värme/kyla, fläkt, volym m.m. skötas med knappar och vred.
Att säga "sätt temperatur till 22grader" eller "radio" eller varför inte "ring kontakt" är inte så svårt...

/Thomas
#1382290
Betydligt krångligare att lära sig röststyrningssystemet, programmera det och få bilen att fatta än att vrida på vredet.

Visst kan man lägga tid och energi på att ordna allt det där, men det är så onödigt komplicerat. Om bilen inte är min? Lånebil? Hyrbil? Korkat. "Normal people think 'if it's not broken, don't fix it.' Engineers think 'if it's not broken, it doesn't have enough gadgets!'"
#1382291
MarcusJ skrev: tor 28 maj 2020, 14:22 Betydligt krångligare att lära sig röststyrningssystemet, programmera det och få bilen att fatta än att vrida på vredet.

Visst kan man lägga tid och energi på att ordna allt det där, men det är så onödigt komplicerat. Om bilen inte är min? Lånebil? Hyrbil? Korkat. "Normal people think 'if it's not broken, don't fix it.' Engineers think 'if it's not broken, it doesn't have enough gadgets!'"
Programmera röststyrningen? Hur menar du nu?
#1382296
Lucif3r skrev: tor 28 maj 2020, 14:52 Dom flesta röststyrningar måste kalibreras eller läras för att känna igen din röst/dialekt. Funkar väl hyggligt om man talar rikssvenska, men så fort man har lite dialekt så fattar dom flesta röststyrningar inte ett skit av vad man säger, innan man lärt dom.
Okej inte behövt göra detta.
#1382479
Volvos nya fartspärr har väckt ont blod hos vissa. Toppmodellerna är nu lika långsamma som en Dacia Duster.
Nu förklarar Volvo att man är beredd på att tappa kunder när märkets bilar bromsas vid 180 km/h.


Den nya fartspärren har bland annat retat upp tyska Volvohandlare.
– Vem vill betala 70-100 000 euro för en bil som blir frånkörd av en 20 år gammal Fiat Uno? säger en Volvohandlare till Dagens PS.


https://www.bytbil.com/nyheter/volvo-om ... nder-28649
#1382503
fjohan82 skrev:Volvos nya fartspärr har väckt ont blod hos vissa. Toppmodellerna är nu lika långsamma som en Dacia Duster.
Nu förklarar Volvo att man är beredd på att tappa kunder när märkets bilar bromsas vid 180 km/h.


Den nya fartspärren har bland annat retat upp tyska Volvohandlare.
– Vem vill betala 70-100 000 euro för en bil som blir frånkörd av en 20 år gammal Fiat Uno? säger en Volvohandlare till Dagens PS.


https://www.bytbil.com/nyheter/volvo-om ... nder-28649
Det är väl bra att Volvo får färre bilar att bygga. Då får dom tid till att bygga bilarna ordentligt!!!!! Har varit mycket slarv några år nu.
En sak ett säga att man bygger premium bilar, en annan att verkligen göra det...
#1383486
Lucif3r skrev: lör 25 apr 2020, 02:29
Akita skrev:Saknar min ostrypta V70 T5 -97. Nålen pekade på klockan 6 och mätaren slutade räkna vid 260... *suck*.
Nålen kan fysiskt inte peka på kl6, den slår i ramen vid motsvarande 270km/h. Tar du bort ramen slår den i färddatorn vid typ 275km/h istället, och troligen fastnar där också om den har lite fart.
---: Seeing is believing, the truth is out there :---
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]