Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1302967
Blir ju skoj detta. Då kan de ligga med sin Polestar Volvo V90 Qadruple Engine T10 750 hk och studsa mot fartspärren i 180 så glider jag förbi dem i en 20 år gammal rostig passat som i alla fall toppar +200. :-) :-o ;-)
#1302969
Vad har effekt med högst 180km/h att göra. Har i de tre senaste bilarna haft 125kh sugmotorer, nu 180 turbokästar. Kör jag för fort är det som regel av misstag och på autobahn skulle jag inte köra snabbare än 150km/h på mätaren oavsett, det bara varvar mindre nu än med de tidigare bilarna och är roligare dit ;-)
#1302973
joel80 skrev:Hahaha.. Den som säger att den inte vågar köra i Tyskland om bilen inte går snabbare än 180km/h har inte kört fullastad VW Caddy genom Tyskland. :P.
...eller kört en Land Rover Defender 110 från 70 talet på Autobahn.
85km/h och bli omkörd av lastbilar är det som gäller då. :-o
Men så har jag inga problem med om min bil inte går snabbare än 180 km/h heller...
#1302977
Micce1980 skrev: mån 04 mar 2019, 22:12 Vad har effekt med högst 180km/h att göra.
Har man mycket pulver under huven så accelererar bilen fortfarande galet snabbt när man passerar 180. Då känns det som man har fastnat med hängslena i handtaget när man springer förbi en öppen dörr när fartspärren slår in och dödar motorn och det är inget skoj.

Har man däremot en svag motor så bilen tar evigheter till 180 så spelar det ju ingen större roll om den stryps vid 180, det märks ju knappt i alla fall.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
#1302978
Möjligt att Volvo räknar kallt med att 90% av tilltänkta köpare av 2020-modeller inte bryr sig om denna begränsning. Folk köper inte Volvo 2020 för att ligga på topp prestandamässigt det blir en återgång till gamla käpphästen säkerhet. De som vill ha mer pulver kan använda äldre modeller eller någon av konkurrenterna, det är ett strategiskt drag att haka av från de stora tyska märkena i synnerhet och mer appellera till den del av marknaden som idag köper Kia, Skoda, Toyota och liknande i deras standardmodeller men med bättre säkerhetserbjudande än vad som normalt finns i det segmentet. Troligt att vi får se betydligt billigare Volvos framöver om de ska vara konkurrenskraftiga på den valda marknaden... det dräller av konkurrenter där.
#1302981
VolvoB20 skrev:
Micce1980 skrev: mån 04 mar 2019, 22:12 Vad har effekt med högst 180km/h att göra.
Har man mycket pulver under huven så accelererar bilen fortfarande galet snabbt när man passerar 180. Då känns det som man har fastnat med hängslena i handtaget när man springer förbi en öppen dörr när fartspärren slår in och dödar motorn och det är inget skoj.

Har man däremot en svag motor så bilen tar evigheter till 180 så spelar det ju ingen större roll om den stryps vid 180, det märks ju knappt i alla fall.
Jo det förstår jag men nu är det toppfarten som är av intresse och int antalet kusar. ;-) Men det är roligare dit oavsett om man som jag inte kör så fort och för de som väl gör.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]