Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1304691
VolvoB20 skrev:En italienare på drygt litern ... :P ,
Kul! Kanske en Panigale eller F4 Brutale?

VolvoB20 skrev:man måste ju vara mager, vältränad och stark och klamra sig fast som spindel om man inte ska blåsa av i de farterna....
Det var ett tag sedan jag uppfyllde de kriterierna. Jag sitter numera upprätt när jag åker hoj. Det är roligt det också.
#1304701
VolvoB20 skrev: ons 13 mar 2019, 14:44
Camel skrev: ons 13 mar 2019, 14:18
VolvoB20 skrev:Självklart har jag stenkoll på däck och deras klassningar eftersom jag har bilar och motorcyklar som man kan komma upp i 300 km/h med.
Nu blir jag lite nyfiken på vad du kör för hoj (även om det är OT).
En italienare på drygt litern ... :P , men i ärlighetens namn ska jag säga att det är det första fordon som jag ägt som jag inte kan utnyttja fullt ut, den är mycket snabbare än vad jag vågar vara, både i toppfart, acc och i kurvorna... man måste ju vara mager, vältränad och stark och klamra sig fast som spindel om man inte ska blåsa av i de farterna....
OT igen. sorry. Men vilken italienare drar 1 l/mil? nyfiken.
Tyvärr eller ja kul kanske. När jag snabbt köpte min S90 från företagaren som var nära att kursa fick jag med en Suzuki GSX1300R Hayabusa 2007 och en moped också. Suzukin var repig men fixat och lackat nu. Gav omkring 32.000 för den och värd kanske om man har tur 75000 ordninggjord. Gick inte att köra för den var ostrypt och annat avgassystem m.m. svårt att ha kontroll över den. Satte tillbaka allt original så nu går den att köra mer normalt. Riktigt skön hoj. Men jag skall sälja den till sommaren. Passar bättre på en racingbana. drar 0,5 l /mil även när den var ostrypt.
#1304706
Volvo B20 hann svara samtidigt med mig. Ber om ursäkt, och drar mig ur via köksutgången ;-)
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
#1304707
ICEnow skrev: ons 13 mar 2019, 15:34 OT igen. sorry. Men vilken italienare drar 1 l/mil? nyfiken.
I motorcykelvärlden kallar man 1000 cc maskiner för literhojjar, har inte med förbrukningen att göra :-D Sorry för lite slanguttryck ...
#1304709
B20 menar nog cylindervolymen... :-)

Det finns nog något större anledning att strypa en Busa än Volvobilar... Min egen V-Strom är ostrypt men trots det fullt hanterbar trots att den accar till 100 km/h på mindre än hälften av tiden det tar för en 2,5FT. Ändå är en V-Strom inte överrepresenterad i olycksstatistiken jämfört med andra hojar. Men så är V-Strom en rätt beskedlig hoj. Men Volvos utspel kanske sprider sig som ringar på vattnet till att omfatta även hojar. Det finns lite av samma problem med hojar när det kommer till eldrift. Det finns redan flera intressanta hojar med batteri och elmotor. Och de både accar snabbt och går snabbt. Men inte så länge i taget. För att kunna sälja dem för mycket pengar måste man kanske inför toppfartspärr även på MC?
#1376006
Väcker liv i tråden...

Tyska Volvohandlare i chock över nya fartspärren

Den nya fartspärren får chockade tyska återförsäljare att rasa mot Volvo, enligt Dagens PS.
Volvohandlare fruktar att Autobahn-förarna ska överge märket när Volvo strypt farten till 180 km/h.
– Vem vill betala 70-100 000 euro för en bil som blir frånkörd av en 20 år gammal Fiat Uno? säger en Volvohandlare till sajten.


https://www.bytbil.com/nyheter/tyska-vo ... rren-27717
#1376022
fjohan82 skrev:Väcker liv i tråden...

Tyska Volvohandlare i chock över nya fartspärren

Den nya fartspärren får chockade tyska återförsäljare att rasa mot Volvo, enligt Dagens PS.
Volvohandlare fruktar att Autobahn-förarna ska överge märket när Volvo strypt farten till 180 km/h.
– Vem vill betala 70-100 000 euro för en bil som blir frånkörd av en 20 år gammal Fiat Uno? säger en Volvohandlare till sajten.


https://www.bytbil.com/nyheter/tyska-vo ... rren-27717
Det där är nog Volvo medvetna om. Hur många bilar säljer de där? Säg att 50% inte köper Volvo längre, frågan är bara hur många bilar det blir när allt kommer omkring.
#1376031
Blir ändå allt fler antal mil autobahn varje år med begränsad hastighet. Dessutom med alla de vägbyggen med mera när man kör där inser jag att medelhastigheten inte är så speciellt hög där ändå.
#1376040
Jag kommer inte äga nån volvo i närtid med 180-spärr. Det är överprisade bilar med begränsade resurser. Det var liksom spiken i kistan på nuvarande modeller. Det var bra bang for the buck från typ 2011 till 2018, nu är det bara dyrt och frånkört av många, både på vägen och pappret.

Väldigt synd, men är man inte målgrupp för bilarna så tänker jag att det kan kvitta.
#1376043
Micce1980 skrev: tor 23 apr 2020, 18:22 Blir ändå allt fler antal mil autobahn varje år med begränsad hastighet. Dessutom med alla de vägbyggen med mera när man kör där inser jag att medelhastigheten inte är så speciellt hög där ändå.
De flesta köper inte premiumbilar för att köra 250, de köper bilen för att den KAN göra det. På samma sätt som man köper Rolex vattentät till 100 m utan att tänka dyka så djupr osv...

Bilar är nog ett område som säljer extremt mycket på image och mindre på funktion.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 31

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]