Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1297733
Anders Classic skrev: tor 07 feb 2019, 16:51 Någon som springer på Uppsala bil i Sollentuna? Har hittat en V90 men har väldigt långt dit och jag är osäker på skicket. Någon som har något tips? :-)
Har faktiskt aldrig varit där...
Det är väl så att man måste köpa bilen hos en auktoriserad ÅF för att ha den längre maskingarantin?
#1297759
Anders Classic skrev: tor 07 feb 2019, 17:59 Ok, jag har ca 65 mil dit och är som sagt en velig typ. Har hittat en bil med för mig rätt utrustning. Men är osäker på skicket i övrigt. Får nog chansa och köra upp.
Aha... Jag har tittat på bilar innan som den tänkta köparen inte har delat mina åsikter kring.
Det är så individuellt vad man tycker och tänker, så det är svårt att garantera att någon annan kommer bli nöjd.
Ska du köra så långt så hade jag ringt innan, surt att komma fram så är bilen precis såld.
Ha med något alternativ i backfickan som du kan titta på också om du är tveksam på den första, dom brukar ha en hel del hos denna ÅF.
#1297781
Anders Classic skrev: tor 07 feb 2019, 19:20 Tack för tips.
Har varit i kontakt med försäljaren så bilen är reserverad. Enligt försäljaren så är den helt ok. Det bör vara ok då den inte gått mer än ca 1800 mil.
Jo absolut. En del har dock haft vissa vibrationer under färd, känn efter om detta under provkörning. Lycka till! :-)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]