Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1378403
Antagligen åtgärd 29947, uppdaterar egr-kylaren med något slangpaket så att den går lite varmare. Ska ge verkan att återcirkulerade avgaser inte kondenserar och klistrar i insuget så våldsamt, om jag fattat det rätt.
En del bilar har fått lite biverkningar, mer i exempelvis den här tråden: viewtopic.php?p=1327429#p1327429
#1378593
Har fått tillbaka min bil. Såg ut som att det var nån slang som var bytt bakom kylarpaketet. Mitt vinande trodde meken berodde på nått fel med turbon. Han hade pratat med tanten och hon sa att han hade sagt ”det ska vara olja där men istället såg det ut som skum”. Jag fattade ingenting, tänkte på om det var kondensklegg under påfyllningslocket till motoroljan vilket brukar inträffa om motorn inte får gå driftsvarm när det är kallt. Men det var inget där.
Tråkigt att Volvo har blivit ett sånt problemmärke, ska nog försöka byta bort denna om det går. Frågan är vad man ska köpa istället, ska man ha bränslevärmare så blir urvalet lite begränsat. Funderar på en Merca eventuellt.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]