Derank skrev: ↑fre 25 jan 2019, 06:12
Frågan var väl hur man hanterar auto va manuellt på vintertid. 240 och 740 är väl de sämsta efter ford taunus att ta sig fram vintertid, men det gick det med med 60kg extra i bagaget och lite planering. Men det kan inte mäta sig med dagens bilar.
Den som tycker att en Taunus har sämst vintervägsegenskaper har med stor säkerhet inte framfört en Cheva El Camino -72, 350/350 med 275 breda sommardäck, på snöig väg.
Idag, med ålderns rätt, hade jag tyckt detta var en urusel ide, men tidigt 90-tal var det såklart det roligaste en långhårig undertecknad kunde tänka sig. Dessutom lagligt med sommarsulor vintertid där och då.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64