Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1295180
Har inte sett en ena ännu!!
#1296221
Det är inte bara administrationen som måste ändras, program etc., för att kunna hantera att det står en bokstav eller siffra, där det tidigare bara stod en siffra.
Produktionen måste också fixa att sätta dit en bokstav längst bak i numret, i stora volymer. Idag är det inga problem i sig självt att göra, eftersom även den mekaniska konstruktionen, som stansar ut skyltarna, klarar personliga skyltar. Men jag har inte varit i den aktuella produktionslokalen sen 2006, så jag vet inte om de har den utrustningen i alla maskiner som behövs för att klara volymerna. När det kommer in några båtar med bilar från Fjärran Östern i lämpliga hamnar hoppar behovet upp. Då kan det gå åt över 6000 skyltar på en dag.
Det var skillnad åren 1994-2002, när vi printade plastskyltarna med Delphax printer. Då kunde vi sätta vad som helst i skylten. Jag har någon traktorskylt med en skämtteckning på kvar fortfarande. Samt några korta skyltar (USA-versionen) med mitt namn, i två rader, på. På släpet har jag fortfarande en unik EU-skylt, som inte är längre än de vanliga skyltarna (476 mm). Tecknen sitter lite tätare, bara.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]