Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1527688
Lövet skrev: fre 20 jan 2023, 13:13
Lockis skrev:Hojta gärna i PM, om det inte är något du vill dela med dig av här. :-D
Eventuellt kan vi ta den diskussionen i min garagetråd om Teslan. Där stör det ingen ;) Kan exempelvis visa vad jag menar med plug-in boxen som kan göra en massa saker osv.
Gärna!
#1527735
Lövet skrev:Jag är med i alla Teslagrupperna på FB. Någon låda för blinkers diskuteras inte där vad jag kan minnas.

OBD-pluginen s3xy buttons från Enhance är det närmaste jag kan komma på (har den själv) men den gör ju mycket mer än blinkers
Ja, det var så den heter och den jag menade. Läser inte så mycket om just Teslas bilar utan mer om allt runt omkring. Men i en omröstningstråd såg jag att 69% väljer rund ratt för att få blinkersspak. Så nog är det en märklig strategi av Tesla att ta bort den.
#1527738
Off topic med avseende på elbilar.. Men bilindustrin är alltjämt, tragikomiskt nog, befriade från 'yttre' regelverk, som det verkar.. Lite trial and error helt enkelt, trots liv/skador på spel.. Idioti..
Vissa saker bör vara någorlunda 'uniforma', om de ska falla under samma behörighet..! Jfr flyget :P
#1527791
EbbevonVolvo skrev:Men i en omröstningstråd såg jag att 69% väljer rund ratt för att få blinkersspak.
Du får vara lite mer uppmärksam tror jag. Även vid rund ratt så får man inte blinkersspak utan touch på Model S.
#1527844
Lövet skrev:
EbbevonVolvo skrev:Men i en omröstningstråd såg jag att 69% väljer rund ratt för att få blinkersspak.
Du får vara lite mer uppmärksam tror jag. Även vid rund ratt så får man inte blinkersspak utan touch på Model S.
Ja, kanske så. I mitt tycke så är inte "ratten" det stora problemet, även om JAG inte skulle välja den. Det är borttagningen av blinkersspaken som är obegripligt.
Men som sagt, jag kommer nog "aldrig" köpa en Tesla. Jag skulle i och för sig inte heller köpa en elbil, tror jag att jag sagt. ;-) Men nu blev det ändå så.
#1527882
EbbevonVolvo skrev: lör 21 jan 2023, 18:07
Lövet skrev:
EbbevonVolvo skrev:Men i en omröstningstråd såg jag att 69% väljer rund ratt för att få blinkersspak.
Du får vara lite mer uppmärksam tror jag. Även vid rund ratt så får man inte blinkersspak utan touch på Model S.
Ja, kanske så. I mitt tycke så är inte "ratten" det stora problemet, även om JAG inte skulle välja den. Det är borttagningen av blinkersspaken som är obegripligt.
Men som sagt, jag kommer nog "aldrig" köpa en Tesla. Jag skulle i och för sig inte heller köpa en elbil, tror jag att jag sagt. ;-) Men nu blev det ändå så.
Nej vem fan vill ha en tesla 😂 trots lagd beställning är jag inte övertygad ännu.

Finns definitivt bilar som är bättre i mitt tycke. Men med dagens läge är det svårt att motivera 1500:- mer för en Skoda… det finns ju fördelar med tesla. Sen är mina 2 största bekymmer med tesla (3/Y) avsaknad av instrument panel samt torkare. En HUD hade löst problem 1. Har HUD i Volvo idag och märkte hur mycket den används när jag provkörde tesla.

Torkarspaken blir nog lättare att vänja sig vid.

Nåja. Det är bara 3 år 😂
#1528100
Tror de kom lite sent till festen
#1528105
Lövet skrev:Tror de kom lite sent till festen
Inte jag, vad är dess likvärdiga konkurrenter? BMW iX, EX90, Polestar 3, Q8?
Bara en av dessa levereras väl idag? (BMW iX) Så jag tror nog man kan få en del sålt. Speciellt om man kan leverera inom ett par månader.
  • 1
  • 354
  • 355
  • 356
  • 357
  • 358
  • 390
Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]