Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1288063
Att privatleasa en ny Nissan LEAF 40 kW kostar 4490 kr/månad.

https://www.nissan.se/fordon/fordon-utb ... anjer.html

PRIVATLEASA NYA NISSAN LEAF N-CONNECTA
Privatleasing: 4.490 kr/mån - 3 år kontrakt, 3000 mil körsträcka (1000 mil/år), inkl. vinterdäck, service och metallic-lack

Så tro inte på vad vissa skriver.
#1288067
FreddanNo1 skrev:
para skrev: fre 21 dec 2018, 11:48 Jag har beställt en Kia E-Niro. Kommer ha den istället för min V90CC.
Rent ekonomiskt blir det sjukt mycket billigare.
Valde mellan en XC60D4AWD eller Niron. Volvos hybrider är fördyra. Får offra 4hjulsdriften och volvokänslan och lite lastvikt.
Har 3ungar men den största åker inte med så ofta så vi får plats ändå.
Känns kul med en ren elbil även om det medför endel praktiska problem med laddning osv. Tyvärr känns volvo rejält på efterkälken. Frågan är om dom nånsin kommer ikapp?
Tesla model X hade jag lätt köpt om jag haft lite mer cash.
Vad har du själv för bil Freddanno1?
Bra svar! E-niro funkar säkert för er. Men skall man dra iväg och åka någonstans en helg eller på semestern. Hur gör ni då? Jag menar inte kör du bara i närområdet bara, eller?

Jag har en makalöst bra och billig bil som bara håller och håller och det är en Volvo 850 sedan -1995 klenaste motorn som jag köpte för 4 år sedan för 19.000 kr. Har förutom service och bromsbelägg och någon skiva på 4 år lagt 10.000 kr på ny kamrem och något annat. knappt 0,8 liter/mil. Kör knappt 3.000 mil om året, till Alperna, Grekland semester i år , skidsemester i Norge, och till jobbet. Nu senast var vi i Lubeck i Tyskland på julmarknad t/r 70 mil. Visst drar bilen 2 dl mer per mil än det modernaste idag så bensinen kostar mig 10.000 kr extra per år än en ny bensinbil. men värdeminskningen slipper jag och även försäkringen, har bara trafikförsäkrat. Inget billån heller, cashade bilen! inget restvärde, inga övermil, inga ingenting... bara att gasa och köra vart vi vill när vi vill.
Om du hade tänkt likadant 1995 så hade du idag åkt omkring i en Passat från 1978 eller något.

”Hur kan någon slanta upp 193 000 för en Volvosedan med minsta motorn?

Kolla här på min Passat, den bara går och går, köpte den för 7000 kr och har bara bytt Wunderbaumen hittills.”

Tacka du de som köper de nya bilarna istället, det ger dig möjlighet att slippa värdeminskning framöver.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1288072
EbbevonVolvo skrev: lör 22 dec 2018, 22:41 Att privatleasa en ny Nissan LEAF 40 kW kostar 4490 kr/månad.

https://www.nissan.se/fordon/fordon-utb ... anjer.html

PRIVATLEASA NYA NISSAN LEAF N-CONNECTA
Privatleasing: 4.490 kr/mån - 3 år kontrakt, 3000 mil körsträcka (1000 mil/år), inkl. vinterdäck, service och metallic-lack

Så tro inte på vad vissa skriver.

Faktiskt så har det funnits speciella kampanjer på Leaf'ar på 12 mån med 1500 mil för 2990:-
Framför allt en ÅF i Linköping (tror jag det var) som var ganska aktiv med detta.
Har man något intresse av elbilar så har man kunnat följa detta flöde i flera FB-grupper för tex Leaf eller E-Niro där det flitigt har skrivits om dessa kampanjer. Har man inget intresse av dessa bilar så är det klart att man inte är med där...
#1288081
JEriksson skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 22 dec 2018, 22:41 Att privatleasa en ny Nissan LEAF 40 kW kostar 4490 kr/månad.

https://www.nissan.se/fordon/fordon-utb ... anjer.html

PRIVATLEASA NYA NISSAN LEAF N-CONNECTA
Privatleasing: 4.490 kr/mån - 3 år kontrakt, 3000 mil körsträcka (1000 mil/år), inkl. vinterdäck, service och metallic-lack

Så tro inte på vad vissa skriver.

Faktiskt så har det funnits speciella kampanjer på Leaf'ar på 12 mån med 1500 mil för 2990:-
Framför allt en ÅF i Linköping (tror jag det var) som var ganska aktiv med detta.
Har man något intresse av elbilar så har man kunnat följa detta flöde i flera FB-grupper för tex Leaf eller E-Niro där det flitigt har skrivits om dessa kampanjer. Har man inget intresse av dessa bilar så är det klart att man inte är med där...
Visa mig var.
#1288082
Det är inte konstigt. Om du drar av supermiljörabatten på 12 månader kan man nog komma ner i 2.990:-
#1288083
SvenB skrev: sön 23 dec 2018, 00:26 Det är inte konstigt. Om du drar av supermiljörabatten på 12 månader kan man nog komma ner i 2.990:-
??? Hur skulle jag kunna dra av supemiljöbilsrabatten på en bil jag inte äger, det är ju finansbolaget som äger bilen.

Transportsryrelsen :Observera att för en leasingbil är det leasinggivaren som anses vara ägare och har möjlighet att få bonus.

4690 kr/månad ligger en Leaf på med 1500 mil per år när vi har kollat.
#1288098
VolvoB20 skrev: sön 23 dec 2018, 00:36
SvenB skrev: sön 23 dec 2018, 00:26 Det är inte konstigt. Om du drar av supermiljörabatten på 12 månader kan man nog komma ner i 2.990:-
??? Hur skulle jag kunna dra av supemiljöbilsrabatten på en bil jag inte äger, det är ju finansbolaget som äger bilen.
Jag har inte påstått något annat. Men när finansbolaget fått bidraget, kan de reducera sin leasingkalkyl med de 60.000:-. Då kan de reducera leasingkostnaden med motsvarande. Jag vet inte om det är det som de gör, men det var en tanke över den skillnad som tydligen finns på 12 respektive 36 månaders leasing i vissa fall. Detta är ett sätt att få ut bilar på marknaden.
#1288108
EbbevonVolvo skrev: lör 22 dec 2018, 22:41 Att privatleasa en ny Nissan LEAF 40 kW kostar 4490 kr/månad.

https://www.nissan.se/fordon/fordon-utb ... anjer.html

PRIVATLEASA NYA NISSAN LEAF N-CONNECTA
Privatleasing: 4.490 kr/mån - 3 år kontrakt, 3000 mil körsträcka (1000 mil/år), inkl. vinterdäck, service och metallic-lack

Så tro inte på vad vissa skriver.
svindyrt tycker jag. varför köper man inte bara en beg. bil istället?
#1288110
FreddanNo1 skrev:
svindyrt tycker jag. varför köper man inte bara en beg. bil istället?
Hur tror du att beg-bilar blir till?
Tillverkas de av kvällspassen i fabriken?
Föds de på bilsäljarnas bakgårdar?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1288111
Derank skrev: lör 22 dec 2018, 20:08 jag lägger minst ca 10-12k i månaden ( orkar inet räkna exakt ) på att köra min XC60 med amortering, värdeminsning, service, skatt och bränsle, det är ingen ovanlig kostnad för att köra en ny bil.
makalöst! och V60 är ju ingen speciell bil i storlek eller motor, der är ätt och slätt en Bil! Men visst en bra bil är det, missförstå inte!

Men 12000 kr per månad!!!!
Du kan för de pengarna köpa en beg. roligare vardagsbil och köpa en MC också eller en Mazda MX5 eller nåt annat kul. en vattenskoter tex.

Varför väljer du att lägga 12000 kr per månad för en V60? Missförstå inte tack. Det är ju ditt val. Men jag är från en annan planet och ser inte igenom ditt val.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 380

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]