- tor 21 mar 2019, 23:37
#1306523
Min tanke kring värdeminskning och bilpriser är att ägandekostnader vägs in. Alltså när du köper en bil räknar du på vad den kommer att kosta i månad, inklusive drivmedel.
När vi får större utbud av elbilar på beg-marknaden som har de specifikationer som en viss bilköpare efterfrågar kommer den att kunna ge mer för den än motsvarande avgasbil då månadskostnaden för drivmedel blir mycket lägre.
Även service och eventuella dyra saker som kan gå sönder är färre i en elbil.
Derank skrev:värdeminsknnigen påen bil blir ju såklart det samma oavsett drivmedel, det är ju bara en massa snack år ut och år in om vad som står sig bäst, alla bilar hamnar på bäst före datum till sist, mer el mindre.Vad menar du med att den säljer bäst? Det gör den inte i Sverige i alla fall..
Samma snack om T6or här för några år sedan, osäljbara, ingen vil ha dom osv, de säljs direkt idag.
Allt komer att gå att sälja i framtiden och och en 10år gammal el leaf kommer ochså att gå att sälja, men om man får något är en annan femma, batteriet lär ha gjort sitt om 10år, en diesel går i 20år utan problem
Så det rä nog inga problem att sälja sin dieselbil om 5 el 15år.
folk här har ju surrat i flera om om att dieseln är död, den säljer fortfarande bäst
Min tanke kring värdeminskning och bilpriser är att ägandekostnader vägs in. Alltså när du köper en bil räknar du på vad den kommer att kosta i månad, inklusive drivmedel.
När vi får större utbud av elbilar på beg-marknaden som har de specifikationer som en viss bilköpare efterfrågar kommer den att kunna ge mer för den än motsvarande avgasbil då månadskostnaden för drivmedel blir mycket lägre.
Även service och eventuella dyra saker som kan gå sönder är färre i en elbil.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13