- sön 13 jan 2019, 12:56
#1292066
Med 10A får du ihop ungefär 1 mil i timmen för en Tesla och upp mot 1,5mil i timmen för lite mindre bilar.
Derank skrev:och bor du i lägenhet är det ju helt kört, att ladda från en 10a motorvärmarstolpe går kanske, men det är ju oftast 3timmars intervall, och vad får man ihop i timmen, 1mil? på 10AHåller med, har man bara en bil och bor i lägenhet utan möjlighet till inte ens en motorvärmarstolpe, och inte kan fixa laddning på kontoret eller få samfälligheten/föreningen att godkänna att man sätter upp en laddare (om man har parkering) så är det svårt. I Norge har dom gjort det betydligt enklare regelmässigt för att få laddstolpe i garage och på parkeringsplatser, men här ligger vi lite efter där och många är beroende av att inte någon i styrelsen sätter sig emot.
många verkar ju ha 2bilar och då är det väl inga problem men att förlia sig på en elbil och bo i lägenhet utan riktiga möjligheter att ladda är bara att glömma
Med 10A får du ihop ungefär 1 mil i timmen för en Tesla och upp mot 1,5mil i timmen för lite mindre bilar.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13