Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1288113
FreddanNo1 skrev:
Derank skrev: lör 22 dec 2018, 20:08 jag lägger minst ca 10-12k i månaden ( orkar inet räkna exakt ) på att köra min XC60 med amortering, värdeminsning, service, skatt och bränsle, det är ingen ovanlig kostnad för att köra en ny bil.
makalöst! och V60 är ju ingen speciell bil i storlek eller motor, der är ätt och slätt en Bil! Men visst en bra bil är det, missförstå inte!

Men 12000 kr per månad!!!!
Du kan för de pengarna köpa en beg. roligare vardagsbil och köpa en MC också eller en Mazda MX5 eller nåt annat kul. en vattenskoter tex.

Varför väljer du att lägga 12000 kr per månad för en V60? Missförstå inte tack. Det är ju ditt val. Men jag är från en annan planet och ser inte igenom ditt val.
Tacka honom.

Han ger dig möjlighet att köpa en nyare begagnad Volvo när din nuvarande 850 går i graven.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1288167
joysam skrev: sön 23 dec 2018, 10:57
FreddanNo1 skrev:
Derank skrev: lör 22 dec 2018, 20:08 jag lägger minst ca 10-12k i månaden ( orkar inet räkna exakt ) på att köra min XC60 med amortering, värdeminsning, service, skatt och bränsle, det är ingen ovanlig kostnad för att köra en ny bil.
makalöst! och V60 är ju ingen speciell bil i storlek eller motor, der är ätt och slätt en Bil! Men visst en bra bil är det, missförstå inte!

Men 12000 kr per månad!!!!
Du kan för de pengarna köpa en beg. roligare vardagsbil och köpa en MC också eller en Mazda MX5 eller nåt annat kul. en vattenskoter tex.

Varför väljer du att lägga 12000 kr per månad för en V60? Missförstå inte tack. Det är ju ditt val. Men jag är från en annan planet och ser inte igenom ditt val.
Tacka honom.

Han ger dig möjlighet att köpa en nyare begagnad Volvo när din nuvarande 850 går i graven.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack. jag är mkt tacksam att prio är olika för alla.

Tack och hej då!

sticker nu till julfirande i en väns sommarhus i Värmland. Stuga utan el bara solceller för lite ledbelysning och ladda mobilen. Ingen mobiltäckning inomhus dock. inget Internet.
Ved, led, vedspis med varmvattentank, vedugn, vedeldad bastu och vedeldat kar. gasolkyl. Till och med rinnande vatten dusch och wc finbs. Funkar bra att bo där utan el faktiskt. bättre än vad man kan tro. enda man saknar är tvättmaskin. Ladda el-bil kan man glömma.
#1288214

EbbevonVolvo skrev: Visa mig var.
Här!
Alltså jag betalar 2995kr/mån. Tillkommer försäkring på knappt 3000kr/år samt el.. Knappt 2kr per mil. Privatleasing blev det nu alltså.

12kr per övermil.. Går inte att köra ny bil billigare.
Volvon jag precis sålde tappade 203000kr på tre år. Samt att jag snittade ca 0.4l/mil i soppa på de 8800mil den gick. Alltså drygt 50 000kr i bränsle.

Så närmsta 12 månader kommer jag köra väldigt billigt.

Kampanjer med det här priset har funnits över hela landet och jag köpte via Hedin bil i Uppsala.
#1288234
Hittepoo.
#1288240
FreddanNo1 skrev:
Derank skrev: lör 22 dec 2018, 20:08 jag lägger minst ca 10-12k i månaden ( orkar inet räkna exakt ) på att köra min XC60 med amortering, värdeminsning, service, skatt och bränsle, det är ingen ovanlig kostnad för att köra en ny bil.
makalöst! och V60 är ju ingen speciell bil i storlek eller motor, der är ätt och slätt en Bil! Men visst en bra bil är det, missförstå inte!

Men 12000 kr per månad!!!!
Du kan för de pengarna köpa en beg. roligare vardagsbil och köpa en MC också eller en Mazda MX5 eller nåt annat kul. en vattenskoter tex.

Varför väljer du att lägga 12000 kr per månad för en V60? Missförstå inte tack. Det är ju ditt val. Men jag är från en annan planet och ser inte igenom ditt val.
Xc60in kostade 400k ny och med allt inräknat kostar det däromkring. Men jag ser pengarna som borta när jag köper en bil och jag räknar aldrig på vad det kostar i längden.

Men det kostar flis att åka nytt, så är det bara. Och jag betalar det utan att blinka.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1288268
Så är det,man köper det man har råd med. tror jag de flesta gör. jag köper bilar med mycket motor,vilket gör att jag inte kan köpa ny bil. just nu Jaguar xf 3,0 275 hk diesel. Köp det du vill,behöver. Skit i vad andra tycker. Det är ju du som betalar för kalaset iaf.
#1288269
FreddanNo1 skrev:
joysam skrev: sön 23 dec 2018, 10:57
FreddanNo1 skrev: makalöst! och V60 är ju ingen speciell bil i storlek eller motor, der är ätt och slätt en Bil! Men visst en bra bil är det, missförstå inte!

Men 12000 kr per månad!!!!
Du kan för de pengarna köpa en beg. roligare vardagsbil och köpa en MC också eller en Mazda MX5 eller nåt annat kul. en vattenskoter tex.

Varför väljer du att lägga 12000 kr per månad för en V60? Missförstå inte tack. Det är ju ditt val. Men jag är från en annan planet och ser inte igenom ditt val.
Tacka honom.

Han ger dig möjlighet att köpa en nyare begagnad Volvo när din nuvarande 850 går i graven.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack. jag är mkt tacksam att prio är olika för alla.

Tack och hej då!

sticker nu till julfirande i en väns sommarhus i Värmland. Stuga utan el bara solceller för lite ledbelysning och ladda mobilen. Ingen mobiltäckning inomhus dock. inget Internet.
Ved, led, vedspis med varmvattentank, vedugn, vedeldad bastu och vedeldat kar. gasolkyl. Till och med rinnande vatten dusch och wc finbs. Funkar bra att bo där utan el faktiskt. bättre än vad man kan tro. enda man saknar är tvättmaskin. Ladda el-bil kan man glömma.

Var i hela världen (värmland) har du hamnat? Bild det finns MYCKET få hus utan elnät här.
#1288272
Men fortfarande är det krångligare med elbil,än fossilbil. För de flesta.. För mig funkar det inte alls,kan inte ladda hemma eller på jobbet. Sen så åker vi mellan 500-600 mil på semestern,med färjor som skall passa med tid. Går det att ladda på färja Har inget emot elbilar,men då skall det funka lika bra som nu med fossilbil. Annars får det vänta
#1288305
joel80 skrev: sön 23 dec 2018, 19:03
EbbevonVolvo skrev: Visa mig var.
Här!
Alltså jag betalar 2995kr/mån. Tillkommer försäkring på knappt 3000kr/år samt el.. Knappt 2kr per mil. Privatleasing blev det nu alltså.

12kr per övermil.. Går inte att köra ny bil billigare.
Volvon jag precis sålde tappade 203000kr på tre år. Samt att jag snittade ca 0.4l/mil i soppa på de 8800mil den gick. Alltså drygt 50 000kr i bränsle.

Så närmsta 12 månader kommer jag köra väldigt billigt.

Kampanjer med det här priset har funnits över hela landet och jag köpte via Hedin bil i Uppsala.
Aha. Intressant då vi också kikat på elbil för pendling till min sambo om hennes arbetsplats flyttas till grannkomunen. Hur kom det sig att du tog privatleasing istället för på företaget och som förmånsbil? För oss skulle det ju också bli privatleasing.

2995 är det för 1500 mil, du skrev att du ligger på 3000 mil normalt per år, tar du hälften som övermil då eller lyckades du få mer än 1500 mil för 2995?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 390

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]