- sön 23 dec 2018, 16:50
#1288191
Inte för ladda batteriet först o främst utan för att få värme i bilen givetvis.
Så det är inte en fråga om ekonomi utan fråga om ha en varm bil och slippa skrapa rutor ute och inne.
Skulle jag veva ner rutorna på bilen på sommaren när kupen har typ 50 grader och bilen har fjärrstart?
Det bränsle extra som tillsatsvärmaren tar på vintern är ju minimalt, motorn kommer upp i temp snabbare också.
Alla är vi olika när det gäller nya finesser på bilarna.
joysam skrev: ↑sön 23 dec 2018, 15:35 Du menar att du startar bilen och låter den gå flera minuter pga att du har dåligt laddat batteri?Ja precis, kör fjärrstarten först och sen direkt parkeringsvärmaren.
Det måste vara en av de mest ineffektiva batteriladdarna på marknaden.
När bilen är varm på sommaren drar jag ner rutorna på bilen när jag är inom räckhåll för nyckeln/bilen.
Det ventilerar ut tillräckligt tycker jag.
Å andra sidan startar jag nästan aldrig dieselvärmaren och har stängt av funktionen med tillsatsvärme.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inte för ladda batteriet först o främst utan för att få värme i bilen givetvis.
Så det är inte en fråga om ekonomi utan fråga om ha en varm bil och slippa skrapa rutor ute och inne.
Skulle jag veva ner rutorna på bilen på sommaren när kupen har typ 50 grader och bilen har fjärrstart?
Det bränsle extra som tillsatsvärmaren tar på vintern är ju minimalt, motorn kommer upp i temp snabbare också.
Alla är vi olika när det gäller nya finesser på bilarna.
XC60 D5 Polestar Engineered AWD AUT Inscription -2018
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016