Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tombe691
#1285292
Hoppas någon här har några tankar! Min Renault Zoe (köpt hos volvo) mötte en dovhjort för någon vecka sedan, efter att ha hittat en volvoverkstad som inte hade 3 månader kö att fixa detta trodde jag allt var frid och fröjd till de upplyste mig att renault plötsligt restade frontspoilern (tror jag det var). Allt annat är redan fixat.

Någon som vet, tillverkas den typen av detaljer på löpande band och bör dyka upp med några dagars försening eller handlar det mer om att man tillverkar partier med några månaders mellanrum och man kan riskera att få vänta länge innan det kommer hem en del som först ska lackas och så småningom hamna på bilen. Hade fått ett halft löfte om färdig bil den 14:e december innan detta dök upp, nu hade de ingen aning, eftersom jag åker 15 mil om dagen och nu måste ha hyrbil vore det både för ekonomin och planeringen bra att veta vad man kan förvänta sig.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1285337
Är det "bara" en plastdel fronten kan man väl köra utan ett tag? Beror ju lite på vad det ät förstås. För mig låter en spoiler som något som man skulle klara sig utan. Jag har kört utan grill i flera år sedan den gamla stals och fästena förstördes (740 GLT). Det ligger sedan en tid en beg. GL grill i garaget (inkl. fäste) då en GLT-grill inte verkar gå att få tag på....
Användarvisningsbild
av frasse4
#1285343
Går det inte att hitta på någon skrot? Brukar inte vara några problem att ersätta med begagnade delar. Kika på https://www.laga.se/
Användarvisningsbild
av tombe691
#1285363
Försäkringsbolaget kommer ju i slutändan betala för en ny och eftersom bilen är nästan ny och det ska matcha med färger och sånt vill jag gärna att de får göra klart, dessutom är det en elbil så jag vet inte hur många skroten fått in ännu då det inte sålts så många, det jag är mest nyfiken på är hur länge man kan få vänta på restade delar. I det här fallet är det antagligen fabriken i frankrike som har slut. En vecka, en månad, ett halvår? Någon som har någon erfarenhet av att vänta på grejor?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1285372
Dom letar i första hand begagnade delar.
Så var det för mig när min strålkastare skulle bytas i försäkringsärende.
Gäller det lackade delar tror jag dem letar efter en del med samma färg annars blir det nytt.
Sen tar det nog inte ett halvår innan det kommer i lager igen,lite framförhållning har dem nog.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]