Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1283648
Detta gäller även lastbilar och släpvagnar. Det var en olycka (för nu ganska många år sedan) då en personbil fick vindrutan krossad av is från en lastbil med kapell. Därefter kom det regler om detta. En äldre dam här i Halmstad här om året "åkte dit" för hon inte skrapat mer än c:a 2 x 2 dm på framrutan (resten av bilen oskrapad och igen frusen), hon förklarade för polisen att hon såg lika bra som hon brukade se...... hon förlorade körkortet, kanske inte bara för denna förseelse, män ändå.... Det finns gott om sådana i----ter som tror att det bara är dom i trafiken.
StringerBell skrev: Alltså, är det något man ska ta på allvar? Och hur ska man ta bort snön utan att riskera att repa lacken på taket?
Är du så rädd om din bil så ställ av den på vintern och ta bussen. För alla andras säkerhet.......
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1283656
Lucif3r skrev:Borde vara skottpeng på idioter som inte sopar sina tak.
Absolut, och överrepresenterade i denna kategori av slöhet är hantverkare i skåpbilar som åker runt med en halvmeter snö på taket. Idioter.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1283662
Jag tog denna bild för något år sedan, han kunde knappt se ut för all snö på motorhuven...
Bilagor
snö.jpg
snö.jpg (82.17 KiB) Visad 493 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1283669
Jävlar vad vissa blir upprörda för allt i trafiken jaja.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Jallemet
#1283672
Derank skrev:Jävlar vad vissa blir upprörda för allt i trafiken jaja.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Ja jag blir då upprörd och klagar på allt möjligt men inte blir det någon skillnad vare sig i politiken eller verkligheten.

Men det känns skönt att få ut det ur kroppen Bild
Användarvisningsbild
av Allinug
#1283677
Varför har ingen uppfunnit biltaksvärmare? Borde inte vara mycket svårare än bakrutevärmare eller sätesvärmare...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1283690
Man kan ju köpa en bil med panoramaglastak så slipper man oroa sig för repor i alla fall
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1283743
frasse4 skrev:Man kan ju köpa en bil med panoramaglastak så slipper man oroa sig för repor i alla fall
.... eller en cab, och alltid köra nercabbat.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]