Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1287146
Är inte den med bara standard ISO felkoder och inget modellspecifikt alls.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1287162
Lampisten skrev:Den här verkar lovande https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... ner-p48498 Vad anser publikum? Och kan den fungera helt ut på en V60 diesel 2014?
Som jag tolkar det så läser den bara felkoder från motorn. Inget annat.
av glock40sw
#1287171
De här prylarna kan vara roliga så länge bilen genererar bara intermittenta koder ,men den dagen när det blir riktig permanenta fel ,har man inte mycket hjälp av de.
av MickeM
#1287229
Det finns ingen billig handhållen OBD scanner som läser alla system i någon bil.
Bara det universella i motorstyrdonet. Sk E-OBD. (Googla)

En Volvo 2001-2008 så kostar det ca 1000kr för en som läser alla system.

En 2014 är det isf Vida med en dice som kan funka, men då krävs lämplig Laptop också.
Vida/Dice kan ta vissa 2014, men det är sista årgången, så lite osäkert på din bil.

Om en Delphi tar så nytt som 2014 vet jag inte, men den har fördelen att ta många olika bilars system, och inte bara Volvo.
Lite sugen på en sådan själv, då jag skruvar med många olika bilar...
av Andreasace
#1287238
MickeM skrev:Det finns ingen billig handhållen OBD scanner som läser alla system i någon bil.
Bara det universella i motorstyrdonet. Sk E-OBD. (Googla)

En Volvo 2001-2008 så kostar det ca 1000kr för en som läser alla system.

En 2014 är det isf Vida med en dice som kan funka, men då krävs lämplig Laptop också.
Vida/Dice kan ta vissa 2014, men det är sista årgången, så lite osäkert på din bil.

Om en Delphi tar så nytt som 2014 vet jag inte, men den har fördelen att ta många olika bilars system, och inte bara Volvo.
Lite sugen på en sådan själv, då jag skruvar med många olika bilar...
Vida/Dice tar till tidiga 2015
Alla 2014
av Lampisten
#1288617
EbbevonVolvo skrev: tis 18 dec 2018, 12:59
Lampisten skrev:Den här verkar lovande https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... ner-p48498 Vad anser publikum? Och kan den fungera helt ut på en V60 diesel 2014?
Som jag tolkar det så läser den bara felkoder från motorn. Inget annat.
"släcker felkodslampor" står det i texten. Men om det funkar på min bil är frågan. Och det visade sig att det fungerade. Felläsningen gick, släcka gick men åtgärda problemet, det är nästa problem. EGR-tjossan som spökar :-(

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]