Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1274462
Åtgärderna man gör i Stockholm syftar till att det ska bli bättre luft i Stockholm, det har inget direkt att göra med CO2-utsläppen i staden.
Får man bort lite dieselfordon kan det nog bli lite skillnad. I allafall större skillnad än med dubbdäcksförbuudet.
#1274470
Slipp det då, men det finns bra mycket data och mätvärden för många gator i Stockholm sen många år tillbaka. Hornsgatan är en av de där man haft absolut sämst luft genom åren.

#1274472
joel80 skrev:Slipp det då, men det finns bra mycket data och mätvärden för många gator i Stockholm sen många år tillbaka. Hornsgatan är en av de där man haft absolut sämst luft genom åren.
Jag ifrågasätter inga mätningar men undrar dock varför man inte går hårdare fram, stillastående köer och tokkörningar mellan rödljus skapar en ganska dålig miljö.

För allmännyttiga behov borde yxan vara skarp, om man nu menar allvar med sina förbättringar.
#1274485
snepo skrev:Tror jag inte ett skit på,att en gata gör nån skillnad
Nä, det gör det såklart inte heller. Och man undrar hur de kom fram till att luften var så dålig just där.............på en gata......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1274497
Dieselförbud på 1-2 gata/or (manuellt övervakat)
=
Miljöpartiet kan säga att de vann
Moderaterna kan säga att de lyckades stoppa förbudet till 95%
= båda partierna vinner

Ungefär så tror jag det gick till
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]