Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1270400
Surfade runt på youtube och fann den här dåren.


Alla bilar som har självkörande funktioner så som volvo linesssist och adaptiv farthållare med autobroms kan alltså hans 1000dollar modul gå in och få att bli självkörande..
Jag kommer att skrota min v70n och köpa en xc70 2014 imorgon :-D
#1270419
George Hotz, aka mannen som blev stämd av Sony pga. PS3 hack, aka scumbag som ingen i scenen gillar, aka en av dom ledande i iphone hacking - tills även apple hotade med att stämma.

... Han kan sin sak dock. Men inte tillräckligt för att jag skulle låta hans mjukvara bestämma om jag kommer fram till destinationen levande eller ej. Det har han på tok för lite kunskap i.

(dessutom är detta inget nytt, flera år sedan han hade fungerande prototyper)
#1270421
Jag skulle då aldrig sätta mig i baksätet eller ens surfa med mobilen medan sån programvara håller i mitt liv. Men jag hade gärna suttit bakom ratten utan att vare sig röra ratten eller pedalerna
Dagens bilar har ju dessa funktioner men jag antar att det är byråkratin som sätter stopp för hur länge jag får släppa ratten och hu den jävla ljudsignalen bryskt ska tala om för mig att röra ratten!
Det måste väl gå att programmera runt, och på nåt sätt känns det billigt att betala 1.000 USD för att komma runt skiten.
Jag som avverkar så många mil skulle lätt betalat den summan faktiskt för att slippa hålla i ratten
#1270555
Eftersom jag gillar att köra bil så är detta helt ointressant för mig.

Behöver jag åka taxi så gör jag det, buss kanske i nödfall och tåg eller flyg kan vara bekvämt om man ska långt. Som jag ser det fyller de "självkörande" framtida bilarna ingen nisch i transportsystemet som inte redan är fylld av traditionella lösningar.
Bruten fjäder framvagn

Hadde igår min nyköpta V90 CC på […]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]