Garret Turbo med VNT
Postat: tor 13 sep 2018, 14:33
av jornor02
Har mätt det vakuum som styr skenorna i turbon och undrar hur trycket skall variera när magnetventilen som styr vakuumet fungerar. Någon som vet eller kan mäta på en fungerande bil.
https://youtu.be/mHg-XdIfLv4
Re: Garret Turbo med VNT
Postat: lör 15 sep 2018, 09:03
av kvillebäck
Jag har inget svar på din fråga men är fundersam till var de mäter i filmen. Jag hade troligtvis problem med att skenorna fastnade. Detta gjorde bilen rätt slö på låga varv. (ej limp mode) Jag fick de att lossa efter lite "ryckig körning". Det som stod på tur var att försöka dränka skenorna i ugnsrengöring vilket skall göra susen.
Man skall ha i åtanke när man mäter, att en turbo inte laddar om man rusar motorn utan att köra med växel i. Därför är jag tveksam till varför skenorna skulle röra sig när bilen står och varvas utan att köras som på filmen. Kanske står den på någon form av rullande landsväg men det ser inte ut att vara filmat i sådan miljö.
Jag kan absolut ha fel med men detta är mina tankar.