Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1269067
Min Opel Rekord -59 stod i kall förråd (varmt på sommaren) i 35 år på samma däck. Körde en runda på en mil eller så varje eller varannan sommar. Däcken var så torrspruckna så dom skulle beöva bytas, inredningen började falla sönder och bromsarna fram kärvade. Men motorn "spann som en katt" och det var inga flata däck (5.60x13 diagonaldäck). Motorolja och kylarvätska var samma i c:a 25 år. Den såldes 2010 (till en tysk!!!) p.g.a att jag aldrig skulle få tid att göra i ordning den igen. Det fanns ingen antydan till rost på den och den var aldrig rostlagad. Den var rostskyddad med olja c:a vart 3-je år sedan den var ny, alltså även hela tiden den var avställd. Batteriet togs ur och stod hemma i mitt garage och laddades upp då och då. Det byttes ut en gång under dessa år.
Batterierna (2 st) i min båt tar jag aldrig ur, dom underhållsladdas av solceller. Sollcellerna funkar även under en genomskinlig (Biltemas vita billiga) presenning och det räcker även med lysrör i en lagerlokal för att hålla dom laddade.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]