Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1267314
Derank skrev:Jag har föregångaren och enligt tillverkaren funkar den bara upp till 2014

Men jag har använt den till 2015 och 2016

Den nya uppdaterade som jag länkar till har lite utökade funktioner såsom byte av bromsbelägg och en del Annat.

Den bör fungera på en 17 och så. Men jag har aldrig testat

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Tack Derank. Den borde rimligtvis fungera på min. Ska läsa igenom sidan ordentligt, men det blir en beställning om allt ser bra ut.
Mina barn kör också Volvo och behöver lite hjälp ibland, så den kommer att tjäna in sig fort.
Än en gång, Tack för hjälpen Derank!
av volvomicke
#1267437
Någon som kan hjälpa mig med Vida, har installerat på datorn färdigt, patchat å klart, status är running, men när localhost IE kommer upp och man ska logga in (med admin, eller siffra 1-4) i det skriftfältet kan jag inte skriva nått, precis som att tangentbordet dött..? Någon som vet felet?
av Mulan
#1573900
Hej, Jag har beställt och fått en DICE från Kina med CD. Installerat en dator med Windows 7 Pro N 64-bitars fått igång VIDA programmet på datorn men... när jag kopplar in DICEn via USB-kabeln så kommer den upp i Enhetshanteraren under COM och LPT-portar som en enhet COM3.
Jag kan inte få upp den i DICE-programmet för Firmware uppdatering och inte heller i VIDA-programmet där står bara Välj enhet.
När jag testar att koppla in den på bilen händer ingenting och jag kan inte koppla upp den då heller.
USB com status blinkar blått
Vechicle interface status lyser orange/röd
Firmware status lyser orange/röd när jag kopplar in en extern laddare
Är det någon som vet hur jag kan gå vidare för att få den att fungera?
Tack!
av vjohnj
#1573909
Testa avinstallera dice'n från enhetshanteraren och kolla efter dolda enheter i hanteraren och avinstallera alla som har med det att göra
av vjohnj
#1573924
Tomt. Alla enheter som är kopplade till usb Vida/dice ska vara borta.
Sedan när allt är ok ska det vara enbart en enhet som är normal
av Mulan
#1574031
Jag avinstallerade allt men får det fortfarande inte att fungera i enhetshanteraren har jag under
Portar (COM och LPT)
USB Serial Port (COM3) som säger att den fungerar men ingen kontakt med DICEn
Någon som vet om drivrutinerna finns att ladda ner någonstans så kan jag peka installationen på dessa?
av Mulan
#1574120
Tack för länken!
Jag får det fortfarande inte att fungera, måste jag koppla upp den mot bilen?
Den ändrar inte status i enhetshanteraren heller.
Kan det vara nått fel på enheten?
av vjohnj
#1574126
Dice måste ha stöm för att kunna tala med den. Har du testa olika USB portar? Samt ja självklart kan enheten vara trasig

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]