Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1280658
och snart är soppan rånarbillig igen, oljan ner 25% på 5v
av Lockis
#1280689
Derank skrev: tis 13 nov 2018, 21:51 och snart är soppan rånarbillig igen, oljan ner 25% på 5v
Och ändå höjdes priserna idag :)
Lite märkligt att diesel priserna inte gått ner igen. I Danmark är dieseln 2 danska kr billigare än bensinen. I Sverige är det nästan på andra hållet. Mycket märkligt.
av Tompan60
#1280693
Ni vet var ni läste det först...
Malus/bonus kommer snart till äldre bilar med. O då lär det svida i våra plånböcker.

Ni ska se att jag har rätt. Miljöpartiet fixar nog det på nått sätt.. trist
Användarvisningsbild
av joel80
#1280698
Att begagnatmarknaden är get beror ju på att väldigt många vill ha elektriskt om det ska vara nytt... Men där har tillverkarna vaknat lite väl sent och kan inte möta efterfrågan än.

Att oljepriset sjunker får vi nog se mer av framöver. Ju mindre vi använder desto billigare blir det (då vi får överproduktion till en början.) det betyder dock att det blir mindre lönsamt att ta upp olja så dyra metoder så som fracking kommer upphöra rätt snart.
Användarvisningsbild
av Derank
#1280700
Lockis skrev:
Derank skrev: tis 13 nov 2018, 21:51 och snart är soppan rånarbillig igen, oljan ner 25% på 5v
Och ändå höjdes priserna idag :)
Lite märkligt att diesel priserna inte gått ner igen. I Danmark är dieseln 2 danska kr billigare än bensinen. I Sverige är det nästan på andra hållet. Mycket märkligt.
Priset sätts i terminer . Lugna dig en månad ska du se.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1280701
joel80 skrev:Att begagnatmarknaden är get beror ju på att väldigt många vill ha elektriskt om det ska vara nytt... Men där har tillverkarna vaknat lite väl sent och kan inte möta efterfrågan än.

Att oljepriset sjunker får vi nog se mer av framöver. Ju mindre vi använder desto billigare blir det (då vi får överproduktion till en början.) det betyder dock att det blir mindre lönsamt att ta upp olja så dyra metoder så som fracking kommer upphöra rätt snart.
Ja, artikelförfattaren har väl fel då

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1280706
Inte att begagnatmarknaden är het. Det är väl inte orimligt att det är en effekt av att folk inte får tag på nya bilar dom vill ha...

Nybilsförsäljningen av nya bensin och dieselbilar har gått ner. Det är väl en av effekterna man ville ha?

Det är ju också en signal till marknaden (biltillverksre/försäljare) att det krävs en omställning.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1280747
Tompan60 skrev: ons 14 nov 2018, 00:21 Ni vet var ni läste det först...
Malus/bonus kommer snart till äldre bilar med. O då lär det svida i våra plånböcker.

Ni ska se att jag har rätt. Miljöpartiet fixar nog det på nått sätt.. trist
Vad skulle ha ändrats sedan det "sågades" senast?
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 41

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]