Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1255989
dom har verkligen svårt att bestämma sig där nere, hur hade d e tänkt att få sina varor levererade, på packmoppe.....
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1255991
För leveranser i stadsmiljö känns väl ellastbilar av den typ t ex Volvo lanserat rätt givna framöver. Mindre buller och inga lokala utsläpp.

Här i Göteborg finns inget större politiskt stöd för miljözoner heller senast jag hörde nåt. Halva kommunstyrelsen förnekar ju helt att det öht finns problem att lösa med bilar i städer mer än att "bara bygga".
Användarvisningsbild
av Derank
#1255993
för ett par månader sedan var ju alla nära döden där pga sååååååååå dårlig luft.
undrar om dom vet vad dom håller på med egentligen
Användarvisningsbild
av Derank
#1255997
SBergdahl skrev: ons 20 jun 2018, 20:49 För leveranser i stadsmiljö känns väl ellastbilar av den typ t ex Volvo lanserat rätt givna framöver. Mindre buller och inga lokala utsläpp.

Här i Göteborg finns inget större politiskt stöd för miljözoner heller senast jag hörde nåt. Halva kommunstyrelsen förnekar ju helt att det öht finns problem att lösa med bilar i städer mer än att "bara bygga".
Finns hundratals fraktbolag stora som små och det mindre kan såklart aldrig kosta på sig något sådant, dom åker ju idag runt i gamla lik de flesta.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255999
postnord och sådanna stora bolag kan jag tänka mig kan investera i ellastbilar men inte de mindre
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1256004
För tunga fordon finns redan miljözoner åas. Vraken hamnar i småorter efter att de blir utslängda ur storstäderna..
Användarvisningsbild
av joel80
#1256027
Jag är delägare i ett litet bolag utanför Stockholm.. Årsomsättning på några miljoner bara. Vi bytte ut vår Caddy mot en E-NV200. Trots att den bara rullar 1000-1500 mil per år hämtar vi in den extrakostnad vi hade vid köp. Då åker alltså inte vi ens i närheten så mycket som ett fraktbolag. Där finns det mycket stora pengar att hämta på att gå över till el, fler kommer snart att förstå det. Det gäller även vissa personbilar och kommer bli tydligare kommande år när utbudet och jämförelserna blir lite enklare. :)

Användarvisningsbild
av Derank
#1256030
SBergdahl skrev:För tunga fordon finns redan miljözoner åas. Vraken hamnar i småorter efter att de blir utslängda ur storstäderna..
Det finns en värld utanför stocholm fortfarande. Större delen av åkerierna i Sverige är mindre åkerier.
Användarvisningsbild
av Derank
#1256031
joel80 skrev:Jag är delägare i ett litet bolag utanför Stockholm.. Årsomsättning på några miljoner bara. Vi bytte ut vår Caddy mot en E-NV200. Trots att den bara rullar 1000-1500 mil per år hämtar vi in den extrakostnad vi hade vid köp. Då åker alltså inte vi ens i närheten så mycket som ett fraktbolag. Där finns det mycket stora pengar att hämta på att gå över till el, fler kommer snart att förstå det. Det gäller även vissa personbilar och kommer bli tydligare kommande år när utbudet och jämförelserna blir lite enklare. :)
Lite skillnad på en bil och lastbil i prisklass.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]