Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
#1257322
Det finns inget som dödar önskan att köra manuell växellåda lika bra som mycket köer. Efter att ha slirat mig genom Essingeleden för många gånger så har vi numera två bilar med automat.

Men jag kan fortfarande tänka mig en manuell. Bara jag slipper köra den i köer...
av FreddanNo1
#1257459
Perra83 skrev: fre 22 jun 2018, 16:32 Vad innebär "att köra bil" Den grejen försvann i samma veva som två till ett vagen infördes och alla fartkameror sattes upp.
Nu förtiden åker man bil. Köra bil gör man på bana.
Är det anställda eller du själv som ska ha bilarna? På ett jobb ja hade för många år sedan var det en 40 el 50-talist som hade ansvar att köpa in en arbets bil. Valde en Caddy utan automat och AC. Tror att alla hade synpunkter om den missen.
Men det är klart, alla ska trivas och man lär sig så länge man lever, vissa gör det inte.
Vi kör i hela Storgöteborg. Där finns knappt någon fartkamera förutom i nån tunnel. Flera år sedan jag såg en fartkontroll. Ingen nästan håller fartgränserna här.
av FreddanNo1
#1257462
Bosse9988 skrev: fre 29 jun 2018, 10:01 Argument för manuell låda är som att propagera för en manuell tvättmaskin där du måste trycka för varje sköljning. :)
Bra argument. Vissa nya tvättmaskiner tvättar inte som man själv vill.
Användarvisningsbild
av Derank
#1257463
Tror nog bestämt att folk inte behöver argumentera för om de vill ha aut el man, de köper det de vill ha helt enkelt. Och jag är övertygad om att de flesta rutinerade förare här inte ens tänker på det längre, det sitter lixom i ryggmärgen.

Jag skiftar dagligen mellan aut och manuella fordon
av FreddanNo1
#1257468
Derank skrev: sön 01 jul 2018, 10:34 Tror nog bestämt att folk inte behöver argumentera för om de vill ha aut el man, de köper det de vill ha helt enkelt. Och jag är övertygad om att de flesta rutinerade förare här inte ens tänker på det längre, det sitter lixom i ryggmärgen.

Jag skiftar dagligen mellan aut och manuella fordon
Samma för mig sitter i ryggmärgen tänker inte så mkt på om det är man eller aut. jag bara kör. Dock kör jag långt så blir aut tråkigt och är det kass vinterväglag så tappar man en del av kontrollen med aut eftersom den växlar själv och det går inte att trampa ur och styra sig ur en issladd.
av FreddanNo1
#1257470
Kollade loggen nu: Blir om det går igenom MB Tourer 180 bensin 6 vx manuell. Lagerbil massor av utrustning go stereo, 229.000 kr Alla gillade den kul att köra. Och Ford Ranger 4x4 diesel aut lagerbil cirka 245.000 kr med lös kåpa. Också himla fin och kul med 4x4, har inte kört det så mycket. Att det var 4x4 märktes på torr asfalt, bilen ligger som en gocart på vägen, lite överdrivet.
av FreddanNo1
#1257495
SBergdahl skrev: sön 01 jul 2018, 14:59 På torr asfalt är det knappast fyrhjulsdriften som märks utan snarare chassit..
Provade själv både med och utan 4wd , det var en stor skillnad när man körde kurvigt. Säljaren bekräftade att anledningen till att det säljs 4wd i länder utan snö är för stabiliteten på torr väg.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]

Bara för intresse och inte som pekfinger, men[…]

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]