Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jackson75
#1257559
Jag skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag har gjort allt jag kan nu och lyckas inte.
Jag har ominstallerat VIDA och drivrutiner till DICE. Jag har även använt en patch med uppdaterat datum så licensen är OK och inte utgången.
Mitt problem är att explorer bara står o snurrar och öppnar inte upp startskärmen i vida där man ska mata in lösenordet...
TIPS någon ? :-o
Användarvisningsbild
av Jackson75
#1257567
Grymt, tack. Detta gjorde susen :-) Dock verkar inte patchen / licensen fungera. När jag matar in rätt lösenord så startar bara VIDA inloggningen om igen. Om jag slår fel lösen så kommer 'Unknown error' fram. Jag kollade i licens filen och där står 2040-12-31 som subscription expiry date så detta är OK i alla fall.
Denna patchfil är skapad för 2014A, men skulle enligt uppgift även funka för 2014D, men det kanske inte är fallet?
Skulle behöva en datum-fixad patchfil för 2014D, någon som har?
Användarvisningsbild
av Derank
#1257570
har du kvar orginalpatchen är det bara att ändra datumi textfilen och köra in den igen.
Användarvisningsbild
av Jackson75
#1257574
Jag gjorde detta alldeles nyss, i originalfilen stod det 2017-12-31, ändrade till 2019-12-31 men det ändrade inget
Användarvisningsbild
av Derank
#1257582
Märkligt. Det är så jag har ändrat i patchen och sedan lagt in den igen.
Användarvisningsbild
av Jackson75
#1257733
Någon i GBG området som skulle vilja hjälpa mig o ta en titt på min VIDA installation ?
Användarvisningsbild
av Jackson75
#1257881
Tack men länken är död...
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]