Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
#1253135
hej

Jag har en fråga
Ang : arbetskostnaden hos en Märkes kedja verkstad.........Jag lämnade in min bil för byte av broms slangarna bak (Volvo 240GL /1988) & när jag skulle hämta ut bilen & betala........Så fanns det en extra kostnad på fakturan på 371 kr (Rengöring av underredsmassa)........borde inte den här kostnaden ingå i det ordinarie tim priset för broms slangs bytet........& bilens underrede har ett vanligt normalt lager med rostskydd med tanke på bilens ålder & antalet rostskydds behandlingar genom åren........så jag tänkte bara kolla med er nu om detta är en rimlig extra kostnad för detta jobbet......

Tack
på förhand

Skickat från min F8131 via Tapatalk

#1253149
Vad sa de när du frågade vi betalning?

Vad jag vet får verkstaden lägga på upp till 15% på priset utan att säga till. Dock brukar vad jag upplevt samtliga göra detta då det annas skapar viss irritation då många kunder är,,,,, irrationella ;)

Hur väl motiverad kostnaden är vet jag inte, men har de flesta bilar inte denna underredsmassa så tar det väl lite extra tid när det kommer in en bil som har detta.
Användarvisningsbild
av maccus
#1253159
Okej........Men den bakre delen där dom 2 stycken bromsslangarna skruvas ihop med H/V bromsrören via ett vinkel järn med 2 stycken hål i överkanten där kopplas bromsslangarna ihop med bromsrören från H/V bromsoken från bakbromsarna & där gjorde jag rent från underreďss massa........för att kolla konditionen på slangarna pga ålder....... & vid främre delen där venilerna/kretsarna sitter fast var det en normalt lager med underredssmassa........Men jag får kolla upp detta här

Tack för ditt svar iaf.......
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]